verseny

2021.06.06. 20:26

Salgó Rally: műszaki hiba miatt esett ki a nógrádi páros

Szoros versenyt hozott a Salgó Rally a címvédő, bajnokságot vezető Hadik András, Kertész Krisztián és a feltörekvő Csomós Miklós, Nagy Attila párosok között. Végül négyből négyszeri zagyvarónai szakaszgyőzelemmel utóbbiak nyerték az olykor már-már hektikus előkészületű, lebonyolításában azonban zavartalan futamot.

Kéri István

NMH / H. M.

Forrás: NMH

Fotó: H. M.

A Rally2-es mezőny tiltakozása indította a Salgó ralit megelőző időszakban a változások sorát: a másodosztály meghatározó részének távolmaradása miatt futamukat végül törölték a programból. Az innen mégis nevező hat páros egyedi rajtengedéllyel a Rally1-gyel együtt volt látható.

A szervezők eredendően vasárnapra írtak ki egy Rally3-as futamot a Mátrába, az ide nevezők végül a Salgó ralin állhattak rajthoz, egyben növelve is az itteni létszámot összesen 91 rajthoz álló párosra (előfutók nélkül).

A péntek estére tervezett acélgyári gyorsasági szakasz kikerült a programból. Bár a rendezők már januárban megállapodtak a gyárterületet felügyelő felszámolóbiztossal, őt időközben leváltották, az új biztossal pedig nem tudtak megegyezni az autóverseny itteni megrendezéséről.

Bátonyterenye és Mátraalmás között az elmúlt hetek esőzései több ponton is elmosták az utat, a szervezők több száz tonna kővel próbálták versenyzésre alkalmassá tenni ezeket a szakaszokat. Ez végül nem sikerült, így csütörtök este a murvás kilométereket törölték, megmaradt a Szorospatak–Bátonyterenye közötti szekció, a döntéssel a Salgó Rally száz százalékban aszfaltos futamra módosult.

A döntés miatt azonban jelentősen lecsökkent a gyorsasági kilométerek száma, megoldásként negyedszeri teljesítésre is beemelték a Tótújfalu–Cered–Zagyvaróna szakaszt a Rally1 számára, és másodszori bejárásra a Rally3 versenyzőinek is. Bár az általános „közhangulatban” maradt némi negatívum az eredeti, kevert, murvás-aszfaltos kiírás és elsősorban a tótújfalui útminőség miatt, a verseny időrend szerint és gördülékenyen lezajlott (a szokásostól gyérebb mezőny részvételével).

A péntek kora esti, rövidített szorospataki gyorsaságin tizedre azonos időt autózott a szécsényi Velenczei Ádám (Skoda Fabia R5 Evo) és Csomós Miklós (Skoda Fabia R5), de a szűk négy kilométer lényegében „csak” egy szuperspeciál volt.

Szombaton tíz szakasz várt a mezőnyre: három körben teljesítették a Mátrakeresztes–Mátraszentimre, a Szorospatak–Bátonyterenye és a Tótúfalu–Cered–Salgótarján gyorsaságikat, a Medves oldalában aztán negyedszer is végigjárták a közel 17 kilométert a céldobogó előtt. Velenczeiék a Mátrában hiába voltak ott az elejében, egy lassítónál elkövetett hiba miatt 10 másodperc büntetést kaptak. Az első ceredi szakaszt Csomósék nyerték, Velenczeiék ekkor az összetett negyedik helyén érkeztek vissza a szervizparkba, Turán Frigyesék (Volkswagen Polo R5) pedig egy defekt miatt távolodtak el a győzelemért folyó harctól.

A második kört még a címvédő Hadik András, Kertész Krisztián kettős (Ford Fiesta R5 MK II.) indította az élről, a mátrai gyorsokon váltották egymást Csomósékkal, előbbiek aztán Zagyvaróna felé az egyik lassítónál hibáztak, és emiatt szintén 10 másodperc büntetést kaptak. Csomósék így már bő tizenegy másodperces előnnyel zárták le a második kört előttük, a harmadik helyet ekkor a csehek foglalták el, míg Velenczeiék hátránya szűk fél perc volt a negyedik helyen.

Mátraszentimrén Velenczei Ádám, Csomós Miklós és Turán Frigyes is tizedre azonos időt autóztak, az élmezőny csatájából a következő, szorospataki szakaszon azonban technikai probléma miatt félreállni kényszerült a Velenczei–Bacigál páros, a műszaki hiba miatt kiestek a versenyből. Csomósék szűk tíz másodperc előnnyel érkeztek az utolsó két ceredi gyorsaságira Hadikék előtt, nem mehettek és nem is mentek a biztosra: a Skoda Fabia R5-tel – hasonlóan az első két körhöz – a harmadik és a negyedik alkalommal is a legjobb időt autózták itt. Ráadásul a legvégén sem spóroltak, hiszen a nap legjobb idejét teljesítették az utolsó gyorson: 8 perc 29,7 másodperc alatt tudták le a 16,8 kilométert, ami szűk 119 km/h-s átlagsebességet jelentett Tótújfalu és Zagyvaróna között.

Miután ez egyben power stage is volt, az összetett megnyeréséért járók mellett további öt pontot is begyűjtött a Salgó ralin a győztes Csomós Miklós, Nagy Attila duó. Hadik András és Kertész Krisztián végül 15,3 másodperc hátránnyal lettek másodikak, míg a dobogó harmadik fokát a 2018-as WRC2-es világbajnok cseh páros, Jan Kopecky és Jan Hlousek (Skoda Fabia Rally 2 Evo) foglalhatták el, 39,6 másodperccel a győztes mögött.

A Rally2-es futam törlése okán egyedi rajtengedéllyel az első osztály mezőnyében szereplők kategóriájában itthon maradt a serleg: az elsőtől az utolsóig minden gyorsaságit megnyert a Molnár Ferenc, Czinege László (Lada 2101) páros. A Historic mezőny legjobbja a Wirtmann Ferenc, Kerekes József kettős (Ford Escort RS) lett. Bár a salgótarjáni Kreicsi Bálint, Lieszkovszky Gábor duó a harmadik gyorsasági végén még 10 másodpercen belül követte őket az összetettben, a BMW 320-assal innen Tótújfalura tartva probléma akadt, az előző futamhoz hasonlóan ismét olajtúlnyomás okozta gond miatt kiestek a további küzdelmekből.

A Rally3 hatszakaszos futama végül sima győzelmet hozott a Nagy Dávid, Nagy János kettősnek (Lada 21053). Ehhez azonban az is kellett, hogy a végül harmadikként záró Mihálszki Csaba, Farkas Laura páros (Renault Clio) elkéssen az első gyorsaságiról, ami miatt 20 másodperc időbüntetésben részesültek. Az ezüstérmes Zákányi János, Vidécz Zsolt duó (Lada 2107) lényegében egyetlen szakaszon, Szorospatak és Bátonyterenye között hagyott bent annyi másodpercet a pályán, amennyivel végül elmaradtak a győztestől.

A Salgó Rally bár súlyosabb baleset nélkül lezajlott, árokba csúszások és borulások majd minden gyorsasági szakaszon előfordultak, és műszaki hibákból is bőségesen akadt. A Rally1-ben a végül rajthoz álló 65 páros közül 32 duó érkezett meg a salgótarjáni városközpontban felállított céldobogóra. Historicban ötből négy, Rally3-ban pedig 20-ból 13 kettős ért célba. Az országos bajnokság június 24–26-án a Mecsek ralival folytatódik majd.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában