autósport

2021.03.14. 19:50

Júniusban dübörögnek fel az autók Salgótarján környékén

A rali-világbajnokság WRC2-es kategóriájának tavalyi győztes duója, Mads Östberg és Torstein Eriksen is indulnak idén a magyar ralibajnokság futamain a Citroën Rally Team Hungary színeiben. Viszont eldőlt, hogy nem a Salgó Rallye nyitja majd az idei bajnokságot.

Kéri István

Forrás: Nool

Fotó: B.L.

A Citroën Rally Team Hungary a napokban jelentette be, hogy a 33 éves norvég versenyző és 30 esztendős honfitárs navigátora a legújabb fejlesztésű Citroën C3 Rally2 versenyautóval áll rajthoz. Östberg négyszeres norvég bajnok és 2014 óta versenyez Citroënnel, amelynek C3 R5 modelljével 2020-ban a WRC2 bajnoka lett. Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke az MTI érdeklődésére azt mondta, a norvég páros rajthoz állása is jól mutatja, hogy a magyar bajnokság színvonala évről évre emelkedik, és már nemzetközi szinten is komolyan számolnak a hazai helyszínekkel.

Az eredeti tervek szerint az első osztály számára március utolsó hétvégéjén a Salgó Rallye nyitotta volna a szezont. A szervezők azonban időközben a futam elhalasztását kérték a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) Rally Szakági Bizottságától. A rendezők – más futamokkal egyetemben – a koronavírus-járvány alakulására hivatkozva kérték a sportesemények későbbre halasztását.

Változást hoz a dátummódosítás

Az eredeti dátumra készített versenykiírás szerint a Salgótarján környéki és mátrai gyorsasági szakaszokkal tervezett futamot a korábbi évekkel ellentétben ezúttal a Rally2 mezőnye nélkül, az első osztály és a historic kategória számára rendezték volna. A Rally Szakági Bizottsághoz eljuttatott módosítási igényben ugyanakkor ezek mellett már a Rally2 is szerepel a június eleji időpontra.

Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke az általa már tényként kezelt halasztásról korábban azt mondta: ez egy párbeszéd eredménye volt a szervezők és a szövetség között. Időközben a szövetség frissítette a versenynaptárját, ahol a Salgó Rallye időpontjaként már június 4. és 5. van feltüntetve.

Az eredeti versenykiírás szerint 11 gyorsasági szakasz vár az első osztály mezőnyére az élvonal számára idénynyitó futamon. A korábbi kiírásban az található, hogy a mezőny pénteken kora este egy bő 11 kilométeres Bátonyterenye–Szuha szakasszal indítja majd a versenyt, utána pedig egy Acélgyár elnevezésű gyorsasági következik bő 2,5 kilométeren. Utóbbi pontos részleteiről a szervezők későbbre ígértek tájékoztatást. Másnap Mátrakeresztes–Mátraszentimre, Mátraalmás–Szorospatak-Bátonyterenye és Tótújfalu–Cered–Zagyvaróna szakaszok várnak majd a mezőnyre, melyeket három körben teljesítenek. A gyorsasági szakaszok összesített távja a két nap alatt 125,5 kilométer.

A bajnoki címet célozza meg a szécsényi pilóta

Velenczei Ádám számára tavaly Bózsván, az utolsó kanyarban úszott el a bajnoki cím – amit tavaly Nyíregyházán elszalasztottak, azt 2021-ben megpróbálják elérni, azaz a bajnoki cím a cél. Ezt a szécsényi pilóta nyilatkozta a RallyCafé kérdésére. Velenczei ismertetése szerint maradnak a Skodánál, az R5-ös autót saját teszteken fogják beállítani. A versenyautó egy 2020-as Škoda Fabia EVO, amin azonban meg fognak jelenni az 2021-es fejlesztések, így lényegében megegyezik az idei technikával. Az autón nem fog múlni, nekünk kell hozzátenni azt a pluszt, ami a bajnoki címhez kell – tette hozzá Velenczei Ádám.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában