autósport

2021.02.05. 13:50

Michelisz Norbert is felfedezte a világklasszis tarjáni virtuális ralist

Az elmúlt években megnövekedett a népszerűsége, egyre elismertebb lett az úgynevezett e-sport, amely leegyszerűsítve professzionális módon történő, versenyszerű videójátékozást jelent. Sokan nem tudják, hogy ebben a versenyzési formában a világ egyik legjobb szimulátorosa (videójátékosa) a salgótarjáni származású Báldi Gergő, aki 2019-ben és tavaly is a WTCR hivatalos online bajnokság győztese lett.

Nool

Együtt a nagy csapat (balról): Michelisz Norbert, Báldi Gergő és Bári Dávid

Fotó: PROFOCUS

Tavaly több nemzetközi versenyen sikerült nyernie, majd az év utolsó napjaiban zárult #NextMichelisz és a M1RA versenycsapat által szervezett, ötfordulós, négyezer-ötszáz főt megmozgató, hazai komplex kiválasztó tehetségkutató versenyen is diadalmaskodott. Ez a siker új utat nyitott a 25 éves fiatalember életében. Báldi Gergő a videójáték kormánykereke mögül kikerülve, Michelisz Norbert (pályafutását ő is szimulátorosként kezdte) és csapata 2021-ben egy spéci versenyautóba ülteti, ahol majd egy teljes idényben képviselheti csapatát és hazánkat a WTCR versenysorozatban.

– Hogyan mutatná be röviden az e-sportot? – kérdeztük elsőként Báldi Gergőt.

– Az ezredfordulótól kezdődően az egész világon elterjedőben lettek a különböző vi­de­ó­já­té­kok. Megnövekedett a népszerűsége, egyre elismertebb lett az úgynevezett e-sport, amely leegyszerűsítve professzionális módon történő, versenyszerű vi­de­ó­já­té­ko­zást jelent. Ennél nyilván mély­re­me­nőb­ben el lehet magyarázni, hogy miért nevezhető sportnak, miért jelent akkora mentális megterhelést egy ilyen verseny, mint amekkorát egy futballmérkőzés vagy futóverseny jelenthet. Az e-sportok közül a legmegfoghatóbb alkategória, az egyetlen, amelyből létezik átjárás a virtuális világból a valós sportba, az a szimulátorversenyzés. Michelisz Norbert, 2019-es túraautó-világbajnok, is így kezdte. Jómagam az európai országokon kívül e-sport-megmérettetésen az Egyesült Államokban és Malajziában (első lett – a szerző) is jártam már.

Együtt a nagy csapat (balról): Michelisz Norbert, Báldi Gergő és Bári Dávid

– Két éve világraszóló eredményeket ér el ebben a sportolási formában.

– Én több mint egy évtizede ismerkedtem meg a virtuális autóversenyzéssel. Az egyre nagyobb tapasztalatomat követően a valós pályaversenyzéssel is megpróbálkoztam. Legjobb eredményemet 2016-ban a Hungaroringen rendezett gyorsasági ob-n értem el, ahol kategóriámban országos bajnoki címet szereztem. Ezt követően a munkám és az egyetemi tanulmányaim miatt kissé háttérbe szorult az e-sport. Amikor jó két éve Michelisz Norbi, még a világkupán aratott győzelme előtt, megalapította saját M1RA csapatát, felkérésre ebben én is helyet kaptam. Nagyon örültem ennek a lehetőségnek. A csapattal ezt követően az eWTCR – Túraautó Esport Világkupán 2019-ben sikerült bajnoki címet szereznünk. Tavaly a koronavírus-járvány miatt elmaradt sportrendezvények picit jobb helyzetbe hozták a szimulátoros e-sportot, ugyanis rengeteg olyan bajnokságot rendeztek, ahol a szimulátoros versenyzőkön kívül a valós pilóták is megmérettették magukat, így jött létre 2020 elején az eWTCR – Beat the Drivers. Ezen a világversenyen húsz szimulátorversenyző mellett további tíz valós, a világkupán induló autóversenyző is megmérettette magát. Végül ebben a mezőnyben is sikerült nyernem. Az elsőségemet a szervezők egy 5000 euró értékű Tag Heuer órával jutalmazták, melyet a túraautó-világkupa hungaroringi fordulóján vehettem át.

– A sikerei mellett az elmúlt évben egy olyan komplex tehetségkutató versenyen is diadalmaskodott, mely a jövőben nem akármilyen lehetőség elé állítja...

– Az e-sport-világkupával párhuzamosan a Hungaroring, Michelisz Norbert és a M1RA csapata egy ötfordulós tehetségkutató programot rendezett, amely minden magyar állampolgár számára egy ingyenes kiválasztással indult, ahonnan a legjobbakat egy fizikai és elméleti felmérőn, majd pedig a valós versenypályán is teszt alá helyezték, azzal a céllal, hogy megtalálják a #NextMicheliszt, azaz a következő Michelisz Norbertet. Ennek az elméleti kiválasztási folyamatnak 4500 részvevője volt. Öt fő, közte én is a döntőbe kerültem. A Hungaroringen tartott záró tesztfelmérésen a Hyundai TCR-be ülve egy rendkívül szoros küzdelmet követően végeztem az első helyen. Elismerésképpen a jutalmam az idei WTCR versenysorozatban való rajthozállási lehetőség lesz.

– Ez egy hatalmas lehetőség, de mi lesz az e-sporttal?

– Volt idő, amikor néhány évig az eredmények elmaradása miatt erősen gondolkodtam a szimulátoros versenyzés feladásával, ami ugye számomra az autósportos álmok végét is jelentette volna. A tehetségkutató megnyerését követően óriásit fordult velem a világ. Az álmomat valóra válthatom, igazi pályaversenyző-pilóta-lehetek. Nagyon hálás vagyok ezért Michelisz Norbinak és a M1RA csapatom vezetőjének, Bári Dávidnak, de ha lesz rá időm, én továbbra is élnék a szimulátorozás lehetőségével is. Úgy készülök fel az idei WTCR versenysorozatra, hogy a világ bármely versenypályáján tartandó gyorsasági futamokon, bármilyen mezőnyben kelljen helytállnom, az autóból és magamból a legtöbbet tudjam kihozni. Egyébként az autóversenyzés mindkét fajtáját élvezem, igazából nem az számít, hogy autóban vagy szimulátorban ülök, hanem az, hogy ugyanabban a közegben gyorsabb legyek a riválisoknál.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában