Passzív

2022.08.15. 17:54

Egy éve nem frissítették a salgótarjáni turizmus közösségi oldalát

Egy évvel ezelőtt született meg a Salgótarján – Több, mint gondolnád szlogen és egyben turisztikai márka, egyben új irányvonal a hozzá kapcsolódó weboldallal és profilokkal a két nagy közösségi médiafelületen. A weboldalt 2021 augusztusában Salgótarján hivatalos turisztikai oldalaként harangozták be, azóta azonban frissítése ad-hoc, az ahhoz kapcsolódó közösségi oldal pedig inaktív – figyelt fel rá a 3100.hu.

Nool

A cél a környék látnivalóinak a népszerűsítése lett volna

Forrás: Noo.hu/Archív

Mint arról a hírportál beszámolt: az új márka vagy üzenet előzménye azt volt, hogy az önkormányzat célként tűzte ki Salgótarján önálló megjelenítését a turisztikai piacon. Ez a feladat a Salgótarjáni Városfejlesztő és Turisztikai Kft. égisze alá tartozik, az új irányzat pedig azt szolgálja, hogy a megyeszékhely ne “csak” a Novohrad-Nógrád Geopark központjaként vagy részeként, hanem önállóan is szem elé kerüljön.

A salgótarjáni turisztikai üzenet közvetítésére létrehozott, a Salgótarján – Több, mint gondolnád elnevezésű közösségi oldal szlogenjét a városvezetés számos tagja és a város hivatalos hivatalos közösségi oldala is megosztotta 2021 augusztusának első napjaiban, felhívva a figyelmet a debütálásra.

A 3100.hu szemléje szerint azonban az új turisztikai márka Facebook-oldala mindösszesen nyolc posztig jutott el, a felületen 2021. augusztus 12. óta, immáron egy éve nincs új tartalom. Az utolsó poszt máig a páratlan természeti adottságokról szóló tájékoztatás.

– Szintén közel egy éve inaktív az Instagram felület, míg a létrehozott Youtube csatornára három olyan videó került fel, melyeket a várossá nyilvánítás centenáriumi programjaihoz kapcsolódó – összességében 200 millió forintos – kormánytámogatásból finanszírozva készíttettek el. A kapcsolódó, újonnan létrehozott honlap is csak kis mértékben aktívabb ettől. Az elmúlt egy év során az eseménynaptár frissítése nagyjából az eltelt hónapok felét fedte le, annak ellenére, hogy most visszanézve az eseménynaptár bejegyzéseit, már ennyi sem látszik. Az eseményekkel kapcsolatban jól látható ugyanakkor az is, hogy abban csak a salgótarjáni, önkormányzati fenntartású cégek és intézmények programjai szerepelnek. Ezáltal abban nem volt megtalálható tavasszal a Salgó Rallye vagy a nemrégiben lezajlott Salgo Cup nemzetközi strandkézilabda-torna sem. Az egyértelműen az aktív vagy szelíd turizmusban érdekelt környék turisztikai honlapjának eseményajánlójában a hamarosan megrendezendő Bazalt teljesítménytúra sem kapott helyet, ahogyan tavasszal az immáron 29. alkalommal megrendezett Karancs-Medves teljesítménytúra sem – emelte ki a 3100.hu.

A további szemle szerint a hírek oldalán is egészen jelentős a lemaradás. Salgótarján új turisztikai márkája honlapjának főoldalán jelenleg Rákász Gergely tavaly júliusi koncertjének, valamint egy szintén 2021 nyarán lezajlott éjszakai fürdőzés beharangozója olvasható, illetve egy hír arról, hogy óriáskivetítőn lehetett követni a Fő téren a tavalyi labdarúgó Európa-bajnokságot. Mindemellett tény az is, hogy a hellosalgotarjan.hu honlapon elsősorban a statikus információk – így az értékleírások és a látnivalók bemutatása, vagy éppen a szállások és szolgáltatások ajánlása – az aktualitások érdemi frissítése nélkül is releváns információk. Feltéve, hogy ezekre az információkra rá is tudnak találni a környék iránt érdeklődők.

A legfrissebb hírek a weboldalon még tavalyi eseményekre mutatnak
Forrás: hellosalgotarjan.hu

Az internetes keresés nem vezet az oldalra | A portál általunk kipróbált internetes keresések során azonban a “Salgótarján turizmus”, a “Salgótarján szállás”, a “Karancs-Medves turizmus”, vagy éppen a “Karancs-Medves szállás” keresésekre sem jelenik meg ez az oldal az első tíz találat között (sőt, jellemzően az első 30-40 között sem). Miután emellett az erre a honlapra potenciálisan érdeklődőket irányító közösségi oldal is inaktív, nem túlzás azt állítani, hogy a Salgótarjáni Városfejlesztő és Turisztikai Kft. kezelésében lévő honlap fejlesztésére, az értékleírásokra, a fotókra fordított összeg, valamint az erre áldozott humánkapacitás úgy látszik, egyelőre nem hasznosul a város turizmusának érdekében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában