forgalom

2021.09.17. 07:00

Bosszantja a tarjáni sportcsarnok melletti „okos” jelzőlámpa? Nincsenek jó híreink!

Tavaly szeptemberben érkezett a hír, hogy jelzőlámpássá alakítják át a salgótarjáni sportcsarnoknál található 21-es főúti kereszteződést. Az áprilisban üzembe helyezett, éjjel-nappal működő lámpa szükségessége azonban megosztja a helyieket.

Sz. R.

Forrás: Nool

Fotó: Sz. R.

Portálunk tavaly szeptemberben számolt be róla, hogy jelzőlámpássá alakítják át a salgótarjáni sportcsarnoknál található 21-es főúti kereszteződést. A helyiek közül sokan örültek a hírnek, mivel már a belváros és a Beszterce-lakótelep közötti tehermentesítő út 2007-es átadása után is úgy vélték, hogy a gyorshajtók miatt nem biztonságos a kereszteződés, a sportcsarnok melletti zebrán pedig féltek átkelni, hiszen az autósok többsége gyakran nem adta meg az elsőbbséget.

A jelzőlámpa idén áprilisban lett beüzemelve, amelynek szükségessége megosztja a helyieket
Fotó: Sz. R. / Nool

Idén áprilisban üzemelték be a „forgalomra reagáló” jelzőlámpát, amelynek érzékelői az aktuális forgalomnak megfelelően irányítja a jelzéseket: kamerái és detektorai figyelik a közlekedőket, sőt a gépjárművek sebességét is.

A napokban egy nógrádi hírekkel foglalkozó Facebook-csoport bejegyzésében is firtatták a lámpa szükségességét. Néhány hozzászóló szerint valóban biztonságosabbá és könnyebbé teszi a közlekedést, de akadnak olyan kommentelők is, akiknek inkább bosszúságot okoz. Ezekből ragadtunk ki néhányat:

„Nem tudom, hogy csak én gondolom-e, de a sportcsarnoknál vicc a lámpa. Gyakran egy-két autót enged át a zöldön, aztán rögtön pirosra vált. Miért nem teszik sárgára? Ha program van a csarnokban akkor lenne értelme.”

„Teljesen haszontalan! Eddig lámpa nélkül nem volt torlódás, manapság a lámpa mellett nem is részletezném… Kimondottan sok balesetről ott nem hallottam, de javítsatok ki, ha tévedek.”

„Ha a csarnok felől jössz ki, pláne hétvégén, van, hogy öt percet is ott kell várni.”

[eweb-voting id="4271408"]

Felkerestük a lámpát üzemeltető Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy arról érdeklődjünk, tervezik-e a hagyományos forgalomirányítás bevezetését, illetve a lámpák éjszakai kikapcsolását.

– A jelzőlámpa működése szerint a kötelező sebességhatárok betartása esetén a közeledő jármű megkapja a szabad jelzést, ha nincs keresztező jármű vagy gyalogosforgalom. A jelzőlámpa működését meghatározó algoritmus kismértékű módosítása lehetséges, de ez nem jelent alapvető változtatást a berendezés működésében – tájékoztatta portálunkat Pécsi Norbert Sándor, kommunikációs osztályvezető.

A lámpa érzékelői az aktuális forgalomnak megfelelően irányítják a jelzéseket
Fotó: Sz. R. / Nool

Hozzátette: járművek részére a minimális zöld idő öt másodperc, ezt a jelzőlámpa mindaddig megnyújtja, amíg az érkező járművek közötti időköz kevesebb mint négy másodperc és a beállított sebességhatár fölött nem érkezik jármű, valamint nem telt le a zöld jelzés maximális nyújtási ideje. Ennek megfelelően szakembereink nem tervezik a hagyományos forgalomirányítás bevezetését és éjszakai sárga villogó üzem bevezetését sem.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában