Ügyintézés

2019.02.14. 11:30

Csaknem száz helyszínen járt már a mobil kormányablak

Csaknem száz helyszínen jelent meg a Nógrád Megyei Kormányhivatal kormányablakbusza. A mobilizált ügyfélszolgálatot tavaly július végén Karancsalján mutatta be a kormányhivatal, ezt követően a jármű és az ügyintézők sorra járták a megyei településeket, egészségügyi és szociális intézményeket. Nagyobb nógrádi eseményre és újszerű megoldásként egy nagy foglalkoztatóhoz is helybe vitték az ügyintézés lehetőségét.

Gerhát Karina

Tavalyi átadása óta csaknem száz helyszínen segítette a helyi ügyintézést a Nógrád megyei kormányablakbusz

Forrás: N.M.H.

Fotó: Ladóczki Balázs

A mobil kormányablak feladata elsősorban az államigazgatási szolgáltatások szempontjából kevésbé ellátott községek felkeresése. A kormányablakbusszal a Nógrád Megyei Kormányhivatal ezenfelül helybe vitte és a jövőben is viszi majd ezt az ügyintézési lehetőséget olyan egészségügyi és szociális intézményekhez is, ahol az ott hosszabb-rövidebb ideig tartózkodó állampolgárok egy részének esetlegesen nehézséget okoz eljutni a legközelebbi kormányablakig – tudtuk meg dr. Szabó Sándortól.

A megyei kormánymegbízott hozzátette: a tavalyi esztendőben, az átadását követő öt hónap alatt közel száz nógrádi helyszínen jelent meg a kormányablakbusz. Mintegy hatvan esetben kifejezetten a kistelepülésekre vitték helybe az ügyintézési lehetőséget – ahol nagyobb igény jelentkezett, oda két alkalommal is –, húsz esetben egészségügyi és szociális intézményeknél jelent meg a mobilizált ügyfélszolgálat és néhány nagyobb eseményre is kitelepültek.

Tavalyi átadása óta csaknem száz helyszínen segítette a helyi ügyintézést a Nógrád megyei kormányablakbusz
Fotó: Ladóczki Balázs / N.M.H.

A Nógrád Megyei Kormányhivatal kormányablakbusza az augusztusi pásztói időközi polgármester-választás délelőttjén is segítette azt, hogy az esetlegesen lejárt okmánnyal rendelkező állampolgárok az utolsó pillanatban is cserélhessék irataikat, így élhessenek szavazati jogukkal. A mobilizált ügyfélszolgálat megjelent Mátranovák egyik legnagyobb foglalkoztatójánál is, ahol a műszakváltás előtti és utáni órákban vitték helybe az ügyintézési lehetőséget az ott dolgozó több száz munkavállaló számára. A kormányablakbusz jelen volt a balassagyarmati, a pásztó és a salgótarjáni kórházaknál, de rendelkezésére állt szociális otthonok lakói számára Balassagyarmaton, Bátonyterenyén, Diósjenőn, Kazáron, Ludányhalásziban, Mizserfán és Salgótarjánban is.

A kormánymegbízott kifejtette továbbá: a legkeresettebbek a személyazonosító igazolványokhoz, illetve a lakcímkártyákhoz kapcsolódó ügyintézések voltak Nógrád megyében. Az első hónapok tapasztalatai alapján ezeket az útlevéllel, diákigazolvánnyal, továbbá vezetői engedéllyel kapcsolatos kérelmek követték, de több ízben éltek az állampolgárok az elkészült okmányok helyszíni átvételének lehetőségével is.

Hazánkban már 11 mobil ügyfélszolgálat áll elsősorban a kistelepüléseken élők szolgálatában, de a Miniszterelnökség és a kormányhivatalok a jövőben további 50 kormányablakbuszt terveznek munkába állítani az országban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!