2024.04.16. 06:43
Igénytelenség a négyzeten: durva áruházi sztorikat kaptunk olvasóinktól
Fagyasztott hal a samponok között, széttépett csomagolások, szeletelt felvágott a műszaki cikkek között – olvasóink elképesztő nógrádi történeteket osztottak meg velünk korábbi, az áruházi káoszról és a vásárlói igénytelenségről szóló cikkünkre reagálva.
Mint írtuk: a kereskedők számára komoly probléma, hogy a bizonytalan vevők hajlamosak kirakni a korábban kosárba tett termékeket bárhová, ahelyett, hogy – amennyiben meggondolták magukat – visszatennék azokat az eredeti helyükre.
Olvasóink elképesztő tapasztalatokat osztottak meg velünk és felháborodva reagáltak arra, hogy extra munkát, sok esetben anyagi veszteséget is jelent a boltok számára az efféle vevői magatartás. „Széttépett csomagolások, szeletelt felvágott a műszaki cikkek között, félig kiivott üdítő a liszt tetején, szétdobált, összekevert ruhaneműk. Szóval kimagasló vásárlói kultúra” – fogalmazott olvasónk.
„Fagyasztott hal eldugva a samponok mögé, amire megtaláltuk iszonyú büdös volt már mindenfelé, vagy a fagyi ugyanígy. Reggelig lehetne mesélni” – írta egy másik hozzászóló.
De nem csak ételeknél tapasztaltak a vevők furcsaságokat, hanem ruhavásárlás közben is érte már őket meglepetés: „Férfi farmernadrág, szép kék, gondoltam felpróbálom. Az én méretemben már csak egy darab volt. Amikor leakasztottam a fogasról, észrevettem, hogy valami van a nadrág jobb zsebében. Egy összegyűrt chips zacskó volt, a zseb pedig tele morzsával. Megmutattam az eladó hölgynek, ledöbbent, és vitte a műszakvezetőnek” – osztotta meg a történetet olvasónk.
Nap szinten ez megy
A kommentelők között volt, aki a vevőket szidta és akadt olyan is, aki a napközbeni árufeltöltésre panaszkodott. Egy áruházi dolgozó is reagált a rendszeres problémára: „Én is boltban dolgozom, napi szinten ez megy. Ráadásul néhányan a kapcájuknak néznek, mert csak csicska vagy a szemükben. Elkeserítő, hogy némelyik azt hiszi, hogy más dolgod sincs, holott mi ketten vagyunk egy műszakban plusz egy vezető” – fejtette ki.
A témában egy ötlet is született, amely megoldást jelenthetne a minden áruházat érintő magatartásra. „Az jutott eszembe, hogy van olyan ruházati üzlet, ahol a felpróbált, de nem kért darabokat egy arra a célra szánt kosárba/polcra kell tenni. Ez közvetlenül a próbafülke mellett található. Lehet megfontolandó a nagyobb áruházaknál is, hogy egy-egy sarokra, vagy „pszichoanalizált” helyre tennének ki „mégsem veszem meg” tárolóhelyeket” – írta le ötletét olvasónk.
Akadt olyan is, aki panaszkodott
Legtöbben nemtetszésüket fejezték és elítélték a vásárlók effajta magatartását, de akadt, aki arra panaszkodott, hogy éppen az árufeltöltőktől nem tud bevásárolni. – Igen, vannak felelőtlen vásárlók is, de sokszor nekem, mint vevőnek gyorsan kell ugrálnom az üzletben és nem tudok körülnézni. Egyszer az egyik irányból jön egy kocsi, amiről kirakodnak, máskor pedig a másik irányból, aztán a takarítógéppel is megérkeznek, illetve vásárolni sem tudok nyugodtan, mert ott kell ugrálnom a kocsik meg a takarítógép között, hogy el ne üssenek – panaszkodott a hozzászóló.