2023.02.04. 10:44
Rúzsindex: kényeztetésre vágynak a krízishelyzetben lévő nógrádiak
Különleges jelenségre bukkantak a szakemberek: luxusmárkák rúzsait vásárolják a nők, hogy ezekkel kényeztessék magukat a válság idején. Ember-Lukács Zsófia kolléganőnk véleménycikke a témáról.
Biztonságot adhat a nehéz időkben a nőknek, ha vonzóbbnak érzik magukat
Forrás: Pexels
Az internet útvesztőjében sokféle érdekes kutatás eredményeit találhatjuk. Ilyen mutatóra bukkantam én is a minap, az úgynevezett rúzsindexre. Először azt gondoltam, hogy egy újabb „brit tudós” megállapítás, de tévedtem, ez a kutatás ugyanis valóban megalapozott.
A jelenségről először Juliet Schor közgazdász és szociológus írt, aki úgy vélte, hogy pénzügyi válság idején a nők szívesen vásárolják meg a luxusmárkák rúzsait, hogy belőlük merítsenek magabiztosságot, vagy apró luxusvásárlásokkal kényeztessék magukat. A rúzs az egyik legnépszerűbb és leggyakrabban használt kozmetikumok egyike. Az elmúlt években számos elemzés született a rúzsok iránti megnövekedett keresletről. Állítólag ez volt tapasztalható Amerikában az 1930-as években, a gazdasági világválság idején is, a szeptember 11-i terrortámadást követően, a 2008-as gazdasági válság idején, vagy a közelmúltban a járvány enyhülésével is.
Ha belegondolok, elég ijesztő, hogy valószínűleg még csak a válság elején vagyunk, és közben spórolunk nagyjából minden máson, de a várakozások szerint a rúzsok eladása 2023-ban 14 százalékkal nő majd. Úgy gondolom, hogy ez egy pótcselekvés, amiből szinte csak a kozmetikai ipar jön ki jól. Persze az is állhat a dolog hátterében, hogy nekünk, nőknek vagy a krízishelyzetben lévő embereknek néha jót tesz egy kis kényeztetés, hogy vonzóbbnak tűnjünk, vagy akár elősegítse a párkeresést, ami a nehéz időkben biztonságot ad.