buszozás

2021.04.13. 07:25

A hátsó ajtó sem kiskapu: előrelátóan kell jegyet venni, de nem büntet az ellenőr a nógrádi buszokon

Március végétől kizárólag a hátsó ajtókon szállhatnak fel az utasok a helyi és helyközi autóbuszjáratokra. Bár már 2020 óta kialakult az előzetes jegyvásárlás kibővített rendszere, benne a mobiltelefonos applikációk alkalmazásával. Azok számára azonban, akik nem rendelkeznek ilyen okoskészülékekkel, még mindig igen bonyolult az utazások megszervezése.

Hegedűs Henrik

Okoseszközök híján nincs könnyű helyzetben az, aki utazni akar. A busztársaság keresi az új értékesítési lehetőségeket

Forrás: MW

Fotó: Daniel Beran

A járványügyi helyzetre való tekintettel, járművezető munkatársai fokozott védelmére a Volánbusz Zrt. március 29-i hatállyal bevezette az általa működtetett járatokon a kizárólag hátsó ajtón történő felszállást. Ezzel együtt kordonnal is elválasztják a sofőrülést. Azoknak, akik bérlettel rendelkeznek vagy korábban elsajátították az internetes menetjegy vásárlásának technikáit, könnyedén megoldható az utazás. Mégis akadnak olyanok, akik váratlanul szembesülnek az új helyzettel…

Stolcz Péter Balassagyarmatról akart Őrhalomba utazni, ahol egy kis kerti munka elvégzésére várták.

– Szombatra terveztük a kertrendezést, ezért már csütörtökön elmentem a balassagyarmati autóbusz-pályaudvar pénztárába, hogy előre megváltsam a menetjegyet – mondta el portálunknak a férfi. – Legnagyobb megdöbbenésemre az igen készséges hölgy kijelentette, az előírások szerint nemcsak az odaút időpontját, hanem a visszajövetelemét is meg kell határoznom, az adott járat feltüntetésével!

Elgondolkodtam, előre honnan is tudnánk, mikor fejezzük be a kinti takarítást. Mindenesetre ráböktem egy buszra, mondván addig biztosan végzünk. Kérdem én, mi történt volna, ha csúszunk a munkákkal, és később tudok csak hazautazni? Netán, ha ellenőrbe botlok, megbüntet ezért? Logikailag nem értem, miért kell ilyen szigorúan megállapítani a feltételeket!

Okoseszközök híján nincs könnyű helyzetben az, aki utazni akar. A busztársaság keresi az új értékesítési lehetőségeket
Fotó: MW

Hasonlóképpen bizonytalanok lehetnek azok, akik például két település között mennének röpke családlátogatásra. Ők sem tudják előre meghatározni, meddig tart a vendégeskedés, így akár pórul is járhatnak.

Megkerestük a Volánbusz Zrt. kommunikációs igazgatóságát, hogy tisztába tegyük a rendezetlen kérdéseket. Válaszukban közölték, a fedélzeti jegykiadás ideiglenes felfüggesztésének időtartama alatt, az utazás során, az ellenőrzések alkalmával pótdíj megfizetése nélkül is megválthatják jegyüket azok az utasok, akik nem rendelkeznek az elővételi vásárlást lehetővé tevő mobileszközökkel, vagy más méltányolható okból nem tudnak előzetesen jegyet venni.

Hozzátették, a vizsgálatokat végző munkatársaik elsődleges feladata ebben az időszakban nem a büntetés vagy bírság kiszabása, hanem a közösségi közlekedés gördülékeny lebonyolítása.

Ugyanakkor arra kérik az utasközönséget, ne a bliccelés járjon a fejükben, hanem az utazási jogosultság előírásait minden tekintetben tartsák be. Végezetül kifejtették, a rendkívüli körülmények között továbbra is folyamatosan dolgoznak új értékesítési csatornák bevonásán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában