segítség hívások

2021.05.05. 15:32

Nem gyakoriak az olyan segélykérések, mint Elenáé: erre kell figyelni a 112 hívásakor

A Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint nem gyakori, hogy egy gyerek hívja a segélykérő telefonszámokat.

Nool

Forrás: shutterstock

Fotó: Shutterstock

Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, az elmúlt napokban az egész ország meghatódott az ötéves, bükkábrányi kislány bátorságán. Elena hihetetlenül talpraesetten viselkedett: telefonált a 112-re és segítséget kért a konyhában fekvő, ájult édesanyjához.

Az esettel kapcsolatban megkerestük a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányságot, hogy megkérdezzük milyen gyakran fordul elő, hogy ilyen fiatal kér segítséget megyénkben.

Nágel Tamás, a Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense elmondta, hogy a Tevékenység-irányítási Központba nem gyakoriak az olyan segélyhívások, amelyekben gyermekkorú személy kér segítséget a rendőrségtől. Az elmúlt évben ilyen nem történt.

A segélyhívások kapcsán hangsúlyozta: a 112 felhívását követően a hívásfogadó központ operátora jelentkezik, aki az alábbi alapinformációkat fogja megkérdezni (a körülmények és a lehetőségek függvényében amennyire lehet nyugodtan, tagoltan és érthetően kell válaszolni):

  • a bejelentő neve, telefonszáma;
  • az esemény helyszíne;
  • mi történt, kinek van szüksége segítségre;
  • az esemény kapcsán felmerül-e valakinél közvetlen életveszély;
  • esetleges sérültek száma, a sérülés(ek) foka;
  • az esemény folyamatban van-e vagy már lezajlott.
  • Elena és a diszpécser beszélgetését a Magyar Rendőrség hivatalos Facebook-oldalán is meghallgatja!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában