Turizmus Summit 2017

2017.10.16. 14:16

Orbán Viktor: a turizmus a hazaszeretet egyik formája

A kormányzati gondolkodásban a turizmus nem csak pénzkereseti forrás, vagy a magyar gazdaság saját erején felül teljesítő ágazata, hanem a hazaszeretet egyik formája, ami misszió.

Fotós: Szigetváry Zsolt

Fotós: Szigetváry Zsolt

A turizmus missziót is betöltő szerepéről Orbán Viktor miniszterelnök az első Turizmus Summit 2017 konferencián beszélt hétfőn Budapesten.

Szavai szerint a rendezvény résztvevőiben közös, hogy úgy gondolják:

Magyarország szép, élhető, biztonságos hely, ahol vendégszerető emberek élnek.

Nem elég, hogy a szemünkben saját országunk szépsége önmagáért beszél, ennek mások számára is érthető módon hangot kell adni – mondta.

A magyar turizmus megállíthatatlan, már 2016 is rekordév volt, de az eddigi adatok alapján az idei még ezt is meghaladja majd – mutatott rá Orbán Viktor.

Jó esély van, hogy a most bemutatott stratégiával Magyarország elfoglalja méltó helyét a világ turizmusában – jelentette ki a miniszterelnök.

A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 helyesen fogalmaz, utalva arra, hogy a turizmus elmeséli Magyarország történetét, és az ágazat fejlesztése biztosítja az ország gyarapodását – jelentette ki Orbán Viktor. Szerinte a rendszerváltás után még két évtizedet kellett várni arra, hogy a turizmus megkapja az azt megillető tiszteletet és elismerést, mivel akkoriban „divat volt leszólni, lebecsülni saját hazánkat”.

Orbán Viktor szerint ugyanakkor 2010-ben visszanyertük a saját magunkba vetett hitet, hiszünk abban hogy Magyarország a világ egyik legszebb helye, és a magyarok sikeresek lehetnek a modern világban. Kiemelte: az ország a kivételes természeti látnivalókban bővelkedik, a magyar emberek vendégszeretőek, világhírű a gasztronómia, a borkultúra, a gyógyfürdők.

Magyarországot a Jóisten is arra teremtette, hogy a turizmus legyen a gazdaság egyik húzóágazata

- mutatott rá.

Hiányzott az átfogó, modern, egész országra kiterjedő stratégia, ezért azt az ágazat szereplőivel közösen alkották meg – közölte. A kormányzaton belül a Magyar Turisztikai Ügynökség lett az szervezet, amely a turizmus irányítását és koordinálását végzi. Feladata Magyarországot az egyik legkeresettebb hellyé tenni az utazók körében.

A miniszterelnök emlékeztetett, elsőként öt kiemelt térség fejlesztését indították el, de tervek szerint középtávon Magyarország minden szegletét be akarják vonni a turizmusba.

Az eredmények közül kiemelte,

tavaly vendégéjszakák száma 50 százalékkal nőtt 2010-hez képest, a bevételek pedig 115,5 százalékkal megugrottak.

A legfontosabbnak nevezte, hogy az ágazat több mint 360 ezer embernek ad munkát, és a GDP 10 százalékát adja.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a sikerek záloga a biztonság, ami kulcskérdés lesz a jövőben. Magyarország és az egész visegrádi térség Európa egyik legbiztonságosabb helye – szögezte le.

A konferencián felszólalt Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója is, aki bejelentette:

a kormány elfogadta a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-at, az hamarosan megjelenik a Magyar Közlönyben, és a magyar turizmus „nagykönyve” lesz.

Guller Zoltán köszöntőjében kiemelte: a turizmusban másfél évvel ezelőtt paradigmaváltást hirdettek, megalakult a Magyar Turisztikai Ügynökség, és nekiláttak a 2030-ig terjedő stratégia megalkotásának. A turisztikai stratégia alkalmas arra, hogy 2030-ig zsinórmértékül szolgáljon minden ágazati szereplőnek, a stratégiát a tapasztalt szakemberek javaslataival kiegészítve sok százan írták, azokat elismert külföldi tanácsadók segítségével szintetizálták – mondta.

„Svájci precizitás, magyar virtus – ez a turizmusfejlesztési stratégia”

- fogalmazott.

 

Arról, hogy a kormány már tárgyalja a turizmusfejlesztési stratégiát, múlt kedden tett bejelentést Bánhegyi Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese egy szakmai konferencián.

A Turisztikai marketing konferencia 2.0 című rendezvényen akkor az hangzott el, hogy a stratégia célja a régió leghatékonyabb turizmusmarketingjének kialakítása a cél.

Megújul a marketing eszköztár, hamarosan a kormány elé kerül a már bejelentett kiemelt desztinációk mellett újabbak kijelölése. Az MTÜ digitális stratégiájának megújítása folyamatos, a tervek között szerepel a közösségi médiában új önálló video-tartalomsorozat indítása, és megújul az MTÜ honlapja. Ennek egyik részeként új szakmai oldal indul a jövő héten – sorolta Bánhegyi Zsófia, aki arra is utalt: jövőre nemzetközi kampány is indul, ahol a külföldiek hosszabb tartózkodásának és a magasabb költésük elérése a cél.

Borítókép: Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a Magyar Turisztikai Ügynökség Turizmus Summit 2017. című konferenciáján a Művészetek Palotájában 2017. október 16-án.

MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában