Személyi

2018.02.15. 17:05

Egyre népszerűbb és egyszerűbb az újfajta azonosítási módszer

Különösen az orvosok és a gyógyszerészek munkáját könnyíti meg a 2016 elején bevezetett elektronikus személyazonosító igazolvány. A kártya megyénkben is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, több mint 48 ezer okmányt bocsátottak ki eddig a hat kormányablakban.

S. Csuka Enikő

Magyarországon már a lakosság negyede rendelkezik új típusú személyivel, amelynek igénylése teljesen ingyenes, a hagyományoshoz képest pedig több adatot tárol. Az okmányban egy csip is található, amely elektronikus formában tartalmaz személyes és okmányadatokat. Többek között megtudhatjuk a társadalombiztosítási azonosító jelet, az adó­azonosítót és a személyi igazolvány egyedi azonosítóját is. Ha pedig külön kérjük, a csip tartalmazza az elektronikus aláíráshoz szükséges adatokat, fontos telefonszámokat és az ujjlenyomatunkat is.

Ez kell az e-személyi készítéséhez

A húsznapos ügyintézési határidővel rendelkező okmány igénylésekor fényképet nem kell csatolni, mert a hivatal készít. Érdemes magunkkal vinni a régi személyit vagy más azonosításra szolgáló okmányt. Az e-személyit postán küldik ki vagy személyesen is átvehető, akár meghatalmazott közreműködésével is. Ezt természetesen mi magunk döntjük el. Ha elveszett az igazolvány, akkor három munkanapon belül kötelesek vagyunk bejelenteni, vagy a járási hivatalban, vagy a személyi adat- és lakcímnyilvántartóban. Amennyiben ellopnák az e-személyinket, akkor természetesen feljelentést tehetünk a rendőrségen. Ha elektronikus aláírási funkciót is kérünk a kártyához, akkor pin- és puk-kódot is adnak hozzá, ezek természetesen megváltoztathatók.

A Nógrád megyében kiadott e-okmányokkal kapcso­latos adatokról Kéri István sajtóreferens, a Nógrád Megyei Kormányhivatal Kormánymegbízotti Kabinet sajtó­sa lapunknak elmondta: a megyében összesen 48 ezer 669 e-személyit igényeltek az emberek a 2016. január 1. és 2018. január 31. közé eső időszakban.

Az orvosok, a gyógyszerészek munkáját különösen megkönnyíti az e-személyi igazolvány használata. Dr. Bodnár Tamás, a Magyar Gyógyszerészi Kamara Nógrád Megyei Szervezetének elnöke lapunknak elmondta: az e-személyi igazolvány egyik nagy előnye, hogy megkönnyíti a patikai gyógyszerkiváltást, illetve az orvosok Elektronikus Egészségügyi Szolgáltató Térbe (EESZT) való belépését.

A követelményeknek eleget téve a háziorvosoknak már korábban kellett e-személyit igényelniük, s a patikusokra, szakdolgozókra, gyógyszertári szakasszisztensekre és ápolókra is ez vonatkozik. Amennyiben rendelkezünk ilyen okmánnyal, könnyebb dolgunk lesz az ügyintézés során. Kevesen tudják, de sok előnye van, s az elkészítésére is csak egyszer kell időt szánni.

 

Két év igényei:

Balassagyarmat

10 510 db

Pásztó

6 889 db

Bátonyterenye

4 447 db

Salgótarján

17 588 db

Szécsény

4 746 db

Rétság

4 489 db

Nógrád megye összesen

48 669 db

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában