Helyi közélet

2016.04.12. 07:28

Déli útra terelnék a kamionforgalmat

fenyvesi

[caption id="" align="alignright" width="700"] A Szügyi úton, az iparterületek felé mindig nagy a tehergépjármű-forgalom[/caption]

Szorgalmazza a Szentlőrincpusztát és Galiba-pusztát összekötő út mielőbbi megépítését Balassagyarmat önkormányzata, hogy így kivezethessék a városból a megnövekedett tehergépjármű-forgalmat. Cserébe lemondanának az északi elkerülő szakasz nyugati folytatásáról.

Balassagyarmat. Amikor megépült a Balassagyarmatot északról elkerülő országút, nagy kő hullt le a városban élő emberek szívéről. Hasonlóképpen érezhettek akkor, amikor a belváros rekonstrukciójával együtt kitiltották onnan a kamionokat. Ennek következtében a nyugati irányból érkező tehergépjármű-forgalom a Madách-ligettől két „vonalon” halad tovább. Vagy balra fordulnak, az Ipoly folyóval párhuzamosan futó elkerülő felé, vagy jobbra kanyarodnak, és a széles Ady Endre utcán, majd a Kossuth, Leiningen és Szügyi utcákon át mennek céljuk felé.

Csakhogy, amióta a Balassagyarmattól délre elterülő ipari övezet – a szügyivel közösen – egyre inkább bővül, és újabb gyári üzemcsarnokok emelkednek, bizony több és több kamion gurul végig rakományaival ezeken a szakaszon, hatalmas zajt okozva, sok-sok benzingőzt elpöfögtetve, nem ritkán zavarva a környéken élők nyugalmát. A forgalomszámlálási adatok szerint itt napi ötezer jármű halad át, ebből ezer tehergépkocsi, nem beszélve az elviselhetetlenné váló környezeti terhelésről.

Éppen ezért határozta el a közelmúltban a város önkormányzata, hogy a teherautók számára egy „alternatív” útvonalat kezdeményez. Ami nem más, mint az egykori, történelmi országút „felélesztése”. Ez Érsekvadkert után, Szentlőrincpusztánál tér le jobbra, és a környező dombokat átszelve Galibapuszta határában csatlakozik rá a Csesztvét Balassagyarmattal összekötő műútra. Ugyan itt manapság legfeljebb keréknyomok futnak, de a szakasz aszfaltozását követően négy kilométerrel megrövidülne a déli ipartelep főváros irányából történő elérhetősége.

[caption id="" align="aligncenter" width="300"] Egyre több kamion gurul végig rakományaival az érintett szakaszon[/caption]

– Nyugat-Nógrád egész Észak-Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő térsége, amiben a Balassagyarmat-Szügy gazdasági övezet vezérszerepet játszik – mondta az új út indoklásaként minap tartott sajtótájékoztatóján Medvácz Lajos balassagyarmati polgármester. – Itt további ipari bővítési lehetőségek kínálkoznak, és érdeklődők is akadnak, akik beruháznának. Számukra sem mindegy, milyen gyorsan, zökkenőmentesen, könnyedebben közelíthető meg a terület. Természetesen a városlakók érdekeit is kiemelten kell kezelnünk, ahol ma ez az átmenő teherforgalom elvonul, mindinkább elviselhetetlenek a körülmények. A megyei útfejlesztési tervekben szerepel a Szentlőrinc-Galiba közti szakasz kialakítása, hozzá kapcsolódva egy közel másfél kilométeres összeköttetés megteremtése a Szügyi úttal, de csak 2030-ig bezárólag, egy következő ciklusban. A Balassagyarmatot északról elkerülő út nyugati folytatása viszont a 2020-ig megvalósítandó elképzeléseknél szerepel, ezt szeretnénk kicserélni, pontosabban lemondunk a Madách-liget és Újkóvár közötti útépítésről, hiszen ez így feleslegessé, okafogyottá válna. Remélem, a döntéshozók is támogatják a kezdeményezésünket, annál is inkább, mert Szügy mellett további tizenegy település is ugyanúgy szorgalmazza ezt a déli elkerülést, mivel így ők is időben sokkal közelebb jutnának a fővároshoz.

Markó Antal, Szügy polgármestere hozzátette, a község lakóinak, és az itt működő cégeknek is jól felfogott érdeke, ha nem Balassagyarmaton keresztül, hanem a 22-es főútról közvetlenül, gyorsabban, különösebb akadályok nélkül érkeznek meg a célállomásukra. Hozzátette, négy újabb területre települnének vállalkozások, tehát ez a teherforgalom a jövőben mindenképpen növekedik majd.

Balla Mihály, a nyugat-nógrádi térség országgyűlési képviselője a tájékoztatón kifejtette, a lehető legteljesebb mértékben egyetért a balassagyarmati és szügyi önkormányzat indítványával, és a közeljövő útfejlesztési terveiben ennek a két szakasznak mindenképpen előtérbe kell kerülnie. Hiszen ezek az elképzelések teljesen egybevágnak az uniós pályázati előirányzatokkal, amelyekben az útépítéseknél és korszerűsítéseknél az iparterületek jobb megközelíthetősége az alapvető feltétel, és ebben az esetben éppen erről van szó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában