Nool.hu podcast

2023.04.15. 19:58

Értékteremtő munkájával szeretne maradandót alkotni a salgótarjáni fiatal (podcast)

Két itala is nemzetközi elismerést kapott a közelmúltban a salgótarjáni Tusják Milánnak, aki portálunknak mesélt a termékekről, a tervekről, de azt is elárulta, hogy miért tűnik fel mostanság több hazai sztár mellett.

Nagy Orsolya

A Londonban kapott elismeréseiről is beszélt Tusják Milán

Forrás: Nool

Fotó: Hüvösi Csaba

– Mesélnél arról honnan jött az ötlet, hogy ebben a szakmában helyezkedj el?
– Amikor a tanulmányaim végéhez értem, már láttam, hogy vállalkozásunk egy új projektet készül elindítani, amelyet az italra alapoz. Ez 2010 környékén volt. Korábban egyébként fekete és piros ribizli termesztéssel foglalkoztunk, abból nőtte ki magát az italkészítés. A gyümölcsökből először borokat, likőröket és pálinkákat készítettünk. Amikor kiépült az üzem Nagykeresztúron, már én is becsatlakoztam a feladatokba. 

– Miért pont a gin? 
– 2016-ban feltűnt, hogy egy új italtrend van kialakulóban, ami nem más, mint a gin. Egyre több szórakozóhelyen fogyasztották és egyre szélesebb volt a palettája. Akkor úgy éreztem ezzel kell foglalkoznom. Már volt magyar gin, de nem sok, így mi az elsők között dobtuk piacra az italunkat. Két év munkát ölelt fel, mire megszületett a receptúra. Fontos volt ugyanis, hogy olyat alkossunk, amely helyt áll a piacon és, amelyre büszkék lehetünk. Végül 2019 végén született meg az ital, amelynek olyan arculatot szerettem volna létrehozni, amely visszatükrözi a saját stílusomat. Olyan minták borítják az üveget, amellyel a fiatalok is tudnak azonosulni. Ez egy kicsit vadabb, pimaszabb és polgárpukkasztóbb, de egyértelműen figyelemfelkeltő. Úgy érzem, sikerült megvalósítani ezzel azt, amit szerettem volna.

A jó marketing ugyanolyan fontos, mint a jó termék
Fotós: Hüvösi Csaba

– Gondoltad volna akkor, hogy ekkora sikere lesz majd a ginnek?
– Igen. Láttam benne a potenciált és hittem a termékben már akkor is, amikor még nem tudtam, hogyan fog kinézni. Nagy dolog volt, amikor megterveztem és elkészült az első darab. Ezt el is tettem emlékbe és számomra felbecsülhetetlen értéke van. Ez az első saját munkám volt.

– Szerinted miben rejlik a gin népszerűségének a titka?
– A gin nagyon sokszínű ital és lehet játszani vele. Különböző ízesítéseket lehet kihozni belőle, így például gyümölcsös, fűszeres, de citrusos is lehet.

– Az általatok készített gin ízesített?
– Nem. Tízféle fűszernövényt tartalmaz. Meghatározó alapanyaga a boróka, a koriander és a kardamom. Ezek találhatók meg benne a legnagyobb mértékben, de található még benne citromfű, citromhéj és nőszirom is. Az egyetlen specifikus hozzávalónk, a madagaszkári vanília, amely nagyon kis mennyiségben van jelen a ginben. Ez lekerekíti és teljesebbé teszi az ízvilágát, azonban alig észrevehető, hogy benne van az italban.

Az elismerések azt mutatják, hogy jó az az irány, amerre a vállalkozás halad
Fotós: Hüvösi Csaba / Forrás: Nool

– Nemrégiben több rangos kitüntetést is átvehetettek nem csak a ginnel, de az új terméketekkel, a vodkával is. Mesélnél arról, hogy mit is jelent ez a nemzetközi verseny?
– Az alkoholos italok talán legjelentősebb versenye a Londonban megrendezett World-Spirit Awards. Itt kategóriákra lebontják a versenyben lévő italokat. Mindkét italt, így a gint és a tavaly piacra dobott vodkát is neveztük. A gin a classic gin kategóriában ezüstéremmel jött haza, amely nagyon komoly eredmény volt. A vodka, meglepetésünkre még nagyobb elismerést kapott, ugyanis dupla aranyérmes lett. Ezen túlmenően a világ harmadik legjobb vodka designjának is megválasztották. Erre a munkámra nagyon büszke vagyok. Emellett a cégben felhalmozott szakmai tudás megkérdőjelezhetetlen

– Mit jelent számodra ez az egész, amivel foglalkozol?
– Szakmai hitünk, hogy bármi, amit mi csinálunk, az legyen értékteremtő és olyan, amivel a fogyasztók számára különleges élményt nyújthatunk. Nagyon fontos volt, hogy a legjobb minőséget tegyük le az asztalra. A most kapott nemzetközi elismerések pedig azt mutatják, hogy jó az irány, amerre tartunk.

– Milyen érzés volt átvenni a díjakat?
– Egy egészen új érzés volt, amivel még korábban nem találkoztam. Büszkeséggel töltött el és egyfajta visszaigazolás is volt, hogy jól csináljuk azt, amivel foglalkozunk és így kell tovább folytatni, hiszen ki tudja hol van még a vége, még lehet fentebb.

– Milyen terveid vannak a jövőt illetően?
– Van már gondolatban összerakva három új ital, amelyet szeretnénk piacra dobni. Az már biztos, hogy az egyik gin lesz és valamilyen egyedi ízvilágot is kap majd. Már a neve és a design is megszületett, de kész termék még fejlesztés alatt áll. A távolabbi jövőben pedig nemzetközi piacra is szeretnénk betörni, jelenleg pedig a magyarországi lefedettségen dolgozunk. Ez komoly csapatmunkát igényel.

Az üzleti kapcsolatokból barátságok is születtek
Fotós: Hüvösi Csaba / Forrás: Nool

– Az elmúlt időszakban egyre több klipben és hazai zenészek mellett tűntél fel. Mesélnél erről?
– Már amikor terveztem az italokat, akkor tudtam, hogy fiatal sztárokkal szeretném promózni azokat, olyanokkal, akiknek az arculatához jól illik mindkét termék és szívesen felvállalják. Én magam kerestem meg őket, akikkel aztán létrejött az üzleti kapcsolat, de közben barátok is lettünk. A BSW tagjaival, KKevinnel, valamint Lmen Prala-val ugyanaz az érdeklődési körünk, hasonlóan vélekedünk dolgokról, ugyanúgy hajt a siker minket és, hogy letegyük az országban a kéznyomunkat. 

Ha nem dolgozol, akkor mivel foglalkozol szívesen a szabadidődben? 
– Leginkább a barátaimmal töltöm az időmet. Szeretem a jó időt, olyankor például horgászok, utazok, de másik nagy szenvedélyem a motorozás.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában