Iskolapad

2022.10.22. 06:50

Segítik a felzárkózásban a halmozottan hátrányos helyzetű karancssági diákokat

A település iskolájába jelentős számú hátrányos helyzetű tanuló jár. Az intézmény egyik legfőbb célja, hogy különböző foglalkozásokkal, programokkal, szakemberek bevonásával minél kisebbre csökkentse a lemaradó diákok számarányát.

Szenográdi Ferenc

Berki Gabriella, az intézmény igazgatója az iskola folyosóján kiállított képeket elemzi a tanulókkal. Segítik a személyiség kibontakoztatását is

Forrás: Nool

Fotó: Sz.F.

Az I. István Általános Iskolába 165 tanuló jár, a létszám 98 százaléka roma származású, 82 százaléka pedig hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű diák, tudtuk meg Berki Gabriellától, az iskola igazgatójától. Az intézménynek több olyan programja is van, amelyek segítik a hátrányos helyzetű gyerekek beilleszkedését, felzárkóztatását

– Az integrációs programban nehezen nevelhető, rossz körülmények között élő, szociálisan elmaradott, lelkiekben sérült gyerekekkel foglalkozunk – fogalmazott az iskola igazgatója, hozzátéve, hogy különböző fejlesztőprogramokat tartanak, amely a tantervben és a heti órarendjükben is szerepel. Napi rendszerességgel tartanak felzárkóztató órákat, foglalkozásokat, és fontos, hogy a szülőkkel jó kapcsolatot sikerült kialakítaniuk. 

– Többségük megérti iskolánk célkitűzéseit, összefogva, közösen könnyebb megoldani a problémákat. Örülök, hogy a szülők mellénk állnak, segítik munkánkat – mondta Berki Gabriella, aki kilenc éve igazgatja a karancssági általános iskolát.

Elengedték a körömlakkot és sminket

Az iskola vezetője arra is kitért, hogy bár nem volt könnyű, de végül sikerült a leány tanulókkal megértetni, hogy ne használjanak körömlakkot, sminket, hiszen ebben a korban nincs ezekre szükség. Érdekes megfigyelés, hogy valamiért ma a gyerekek nagyobb hangerővel kommunikálnak egymás között, ezért rendszeresen felhívják a figyelmüket a mérsékeltebb hangerejű beszédre, hogy ne kiabáljanak egymással. 

Az iskolában mentorok segítik a rászoruló gyermekeket. Többek között két főállású gyógypedagógust alkalmaznak, akiknek a munkájába bekapcsolódik egy utazó pszichológus is. Emellett részt vesznek a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Felzárkózó települések programjában is. 

A gyerekek segítésével az a céljuk, hogy minden tanuló elvégezze az általános iskolát. Ezt támogatják a különböző programok is. Ahogy azt az iskola igazgatójától megtudtuk, kevés olyan diákjuk van, akinek osztályt kellett ismételnie. Így szinte mindenki befejezi az általános iskolai tanulmányait. Igyekeznek minden gyermek személyiségét kibontakoztatni, hogy ezáltal is jobban megvalósíthassák elképzeléseiket.

Zenélnek és színházba járnak
Az intézmény részt vesz a Lá­zár Ervin Programban, amelynek lényege, hogy a tanulók eljussanak a salgótarjáni Zenthe Ferenc Színház előadásaira. Hangsúlyt kap a zenei nevelés is. A Tálentum Művészeti Iskola kihelyezett tagozata működik náluk, amelynek keretében különböző hangszereken tanulhat mintegy 60 diák. A salgótarjáni művészeti iskola öt kihelyezett csoportja működik az iskolában, két dráma- és három képzőművészcsoporttal. A tantestület, összefogva az igazgatóval és különböző szakemberekkel, azon dolgozik, hogy a gyermekek hátrányos helyzete egyre jobban csökkenjen. 


 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában