2021.10.29. 13:45
Nógrádban is egyre több diák tesz nyelvvizsgát már a középiskolában
Évek óta növekszik a nyelvvizsgázók száma a középiskolákban és ezt a tendenciát a korábbi online oktatás sem befolyásolta, mert a pedagógusok fenn tudták tartani a diákok motivációját. Érettségi alól viszont nem mentesít a nyelvvizsga.
A járványhelyzet nem szegte a tanulási kedvet: jól teljesítenek a fiatalok
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Nem vetette vissza a koronavírus-járvány a tanulók kedvét, hogy nyelvvizsgát tegyenek. A pedagógusoknak sikerült fenntartani a diákok motivációját a tanulással kapcsolatban.
Sinkóné Szrenka Anikó, a balassagyarmati Nógrád Megyei Szakképzési Centrum (NMSZC) Szent-Györgyi Albert Technikum intézményvezetője elmondta: a tanulók 80 százaléka jut el addig, hogy a középiskolai tanulmányaik alatt nyelvvizsgát szerezzen.
– Az elmúlt években növekedett a nyelvvizsgázók száma. A tizedik évfolyamon például nemrég írtak próbanyelvvizsgát, a legtöbben szép eredményt értek el – tette hozzá az intézményvezető.
Az eddigi évek tapasztalata alapján egyre több a tizedikesek és a tizenegyedikesek között a nyelvvizsgával rendelkezők száma. Megfigyelhető, hogy bátrabban mennek vizsgázni azok, akik rendelkeznek valamilyen szintű nyelvvizsgával.
– Az előre hozott érettséginek van egy olyan feltétele, hogy teljesíteni kell a tanulóknak a tantervi követelményeket. A tizenegyedikeseknek számot kell adniuk a tizenkettedik évfolyam tananyagából is, hogy egyáltalán elmehessenek érettségizni, amennyiben korábban szeretnének levizsgázni – fejtette ki Sinkóné Szrenka Anikó.
Mint mondta, a technikum keretei között ez is változni fog majd, mert már éppen az a cél, hogy több évig tanulják a nyelveket, ezzel is elmélyítve a megszerzett tudást. Az érettségi sem egyszerre lesz majd azoknak, akik tavaly kezdték a kilencedik évfolyamot. A tizenkettedik évfolyam végén magyarból, matekból, valamint történelemből adhatnak majd számot tudásukról, és csak a tizenharmadik évfolyam végén vár rájuk a szakmai tárgyból és idegen nyelvből az érettségi.
Kiemelte: a világjárvány nem befolyásolta negatívan a tanulmányi eredményt a legtöbb tantárgyból. Leginkább a matematika érdemjegyeken volt érezhető a jelenléti oktatás hiánya, mert a tapasztalat szerint ott lett volna leginkább szükségük a tanulóknak a tananyag egyénre szabott magyarázatára. Az órai munkán válik ugyanis világossá a tanár számára, hogy mi az, amire nagyobb hangsúlyt kell fektetni a gyakorlások alkalmával.
Juhászné Janik Beatrix, a salgótarjáni Táncsics Mihály Technikum intézményvezetője elmondta: diákjaik az idegen nyelvi előkészítő évfolyammal bővített képzéseik esetén 60–70 százalékban tesznek középfokú angol nyelvvizsgát. Hozzávetőleg 15 százalékban pedig felsőfokú nyelvvizsgával is rendelkeznek a tanulók.
– A nem nyelvi előkészítős osztályokban alacsonyabbak ezek az arányok, de ott is az a tendencia, hogy egyre többen teszik le a középfokú vizsgát. A németet szinte már csak második idegen nyelvként tanulják a diákok, ezért abból általában már csak középfokig jutnak el – fejtette ki Juhászné Janik Beatrix.
Hozzáfűzte: a járványhelyzet nem igazán befolyásolta a nyelvtanulási kedvet. A pedagógusok számos felületet használnak az online oktatás során, ezzel fenntartva a gyerekek érdeklődését.