segítség

2021.09.27. 07:30

Házhoz megy az ügyintézés Nógrádban: egyre többen veszik igénybe az utazó ügysegédek segítségét

Fontos feladatot látnak el a kistelepüléseken a heti rendszerességgel odalátogató ügysegédek, mert sokaknak gondot okozna az utazás a legközelebbi kormányablakhoz. Szilaspogonyon az a tapasztalat, hogy a tényleges ügyintézés mellett a helyiek szívesen fordulnak tanácsért is a kormányablak munkatársához.

Fodor Orsolya

Munkában az ügysegéd a karancslapujtői községházán. Nagy segítséget jelent a lakosságnak, ha nem kell utazni

Forrás: NMH

Fotó: Hüvösi Csaba

Egyre többen veszik igénybe a kistelepüléseken az ügysegédek által kínált lehetőségeket, ugyanis sok esetben már helyben lebonyolítható a szociális ügyek intézésének egy része is.

– A Nógrád Megyei Kormányhivatal Salgótarjáni Járási Hivatalának illetékességi területéhez a megyeszékhelyen túl 28 község tartozik. A kistelepülések mindegyikén elérhetőek már a kormányablak munkatársai, akik számos ügyben tudnak segítséget nyújtani a helyieknek – mondta dr. Handó Beatrix, a járási hivatal vezetője.

Hozzátette: munkatársaik ellátják a hatósági osztály feladat- és hatáskörébe tartozó, elsősorban a szociális ellátások megállapítására irányuló ügykezeléseket és a kormányablak által végzendő adminisztráció egy részét. Ezen belül kiemelten a családtámogatással és egészségbiztosítással kapcsolatos tennivalók intézhetők el a településeken.

Mint mondta, a kormány az államigazgatás területén az egyik legfőbb célként jelölte meg az ügyintézés egyszerűsítését és elérhetőségének szélesebb körű biztosí­tását.

– A települési ügysegédek a járási hivatalok megalakulásától – 2013 év elejétől – kezdve végzik a tevékenységüket. Kiszámíthatóan, heti rendszerességgel, adott napon, jellemzően a községek polgármesteri hivatalaiban fogadják az állampolgárokat, a lakosság igényeihez leginkább igazodó időpontban – fogalmazott a járási hivatal vezetője.

Munkában az ügysegéd a karancslapujtői községházán. Nagy segítséget jelent a lakosságnak, ha nem kell utazni
Fotó: Hüvösi Csaba / NMH

Dr. Handó Beatrix arra is kitért, hogy a folyamatban lévő informatikai fejlesztéseket követően ügyfélkapu-regisztrációra is lehetőség nyílik majd a munkatársaik segítségével, így a kistelepülések lakosainak emiatt sem lesz szükséges útnak indulni a legközelebbi kormányablakhoz.

– Az ellátások igénybevétele emelkedett, ami a Salgótarjáni Járási Hivatal adataiból is kitűnik. A helyben történő ügyintézési lehetőséget biztosító rendszer fenntartására szükség van, és maguk az ügysegédek is úgy vélik, hogy hasznos munkát végeznek – mondta. – A falvakban leginkább az idős emberek közgyógyellátása, valamint a szociálisan rászoruló réteg ügyeinek intézése kap kiemelkedő szerepet.

Sokat segít a kormányablakbusz

Bódi Józsefné, Szilaspogony polgármestere elmondta, hogy a községükben jól bevált a helyben történő ügyintézés és rendszeresen igénybe is veszik azt a helyiek.

– Azt el kell ismerni, hogy túl sok munkája nincs a kormányablak munkatársának, hiszen a településünk elég kicsi, viszont magas az idősek és a rászorulók aránya. Számukra nagy segítséget jelent, ha nem kell messzire utazni az otthoniaktól – fejtette ki a polgármester.

Kiemelte: az ügyintézésen kívül tanácsot is kérnek a helyiek hivatalos kérdésekben az ügysegédtől, aki rendkívül segítőkész. Az önkormányzat igyekszik támogatni minden olyan kezdeményezést, ami megkönnyíti a lakosok mindennapjait. A kormányablakbusz is jelentős terhet vesz le azoknak a válláról, akiknek nehezen megoldható a közlekedés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában