2019.12.06. 06:45
Európa-napot tartottak a salgótarjáni Bolyai János Gimnáziumban
Két rendkívüli eseményt felölelve rendezte meg Európa-napját a Salgótarjáni Bolyai János Gimnázium, amelyen a diákok játékosan ismerkedtek meg az Európai Unió intézményeivel, országaival és történetével.
A diákok átvitt értelemben egész nap az öreg kontinenst járták a Bolyai gimnáziumban
Fotó: NMH
A Salgótarjáni Bolyai János Gimnázium csapata – Dobos Zétény, Fülepi Dávid, Pádár Nikolett és Virágos Gergő – nyerte az Europe Direct által kiírt európai uniós témájú verseny regionális döntőjét Miskolcon. Emellett a gimnázium a megyében elsőként megpályázta az Európai Parlament Nagykövet Iskolája kitüntető címet is.
– Csodálatos, amikor tanár és diák összhangban tud együtt dolgozni egy célért. A csapat időt és energiát nem kímélve készült a versenyre, minden délutánt az iskolában töltöttünk – mondta a felkészítő tanárnő, Horváthné Sholcz Erika. Hozzátette: diákjainak több mint 250 csapat közül sikerült hetedikként a regionális döntő tíz csapata közé kerülnie, ahonnét elsőként jutottak tovább a december 9-i, kecskeméti országos döntőre.
A verseny előzetes feladata volt az Európa-nap megszervezése, amelynek keretében a diákok átvitt értelemben egész nap az öreg kontinenst járták. Egyebek mellett plakát-, versíró és vitaversenyen bizonyítottak lelkesen, de egy izgalmas tőzsdejáték is kihívás elé állította a csapatokat. A növendékek számot adtak logikai és elméleti tudásukról, miközben egy-egy ügyességi feladat is próbára tette a fiatalokat. Az eseményt futball- és a pingpong-Európa-bajnokság, Kahoot játék és táncház is színesítette.
Európa-nap a Bolyaiban
Kontinentális ismeretek bővülnek
Az Európai Parlament két évvel ezelőtt valamennyi tagállamban elindította iskolai nagyköveti programját. Az Európa-nap megnyitóján Puskás Aurél, az Európai Parlament Magyarországi Tájékoztató Iroda képviseletében elmondta: a nagyköveti program célja a fiatalok figyelmének felkeltése az öreg iránt, hogy az iskolán belül és kívül is aktív ismereteket szerezzenek az Unióról és az Európai Parlamentről. A programban részt vevő diákok és tanárok megismerik az európai polgári szerepvállalás kínálta lehetőségeket, valamint az Európai Parlament szerepét a döntéshozatali folyamatban. A projekt 25 iskola csatlakozásával indult, ez a szám a 2018/2019-es tanévben 45-re emelkedett.