program

2019.11.21. 20:07

Digitális foglalkozásokon vehetnek részt a salgótarjáni iskola diákjai

A programozás világába is betekintést nyerhetnek az általános iskolás diákok a Mobil Digitális Iskola programban. Ennek keretében a jövő lehetőségeit felvillantó, az országban vándorló tanterem egy hétre a salgótarjáni Kodály Zoltán tagiskolába látogatott.

Veres Edina

Tajtiné Miklós Bernadett szerint a gyerekek fogékonyak a digitális eszközökre

Fotó: NMH

Akár programozható legóegységek szumóküzdelmét is láthatják a diákok a Mobil Digitális Iskola program keretében.

Tajtiné Miklós Bernadett, a tagintézmény igazgatója a csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta: a mobil konténer egy hétre települt az iskola udvarára, így a gyerekek még pénteken is hat órában vehetnek részt a digitális foglalkozásokon.

– A mai nappal bezárólag az intézmény 370 diákja élheti át a digitalizáció élményét, illetve a Salgótarjáni Általános Iskola többi intézményéből is érkezik egy-egy csoport, így összesen 450 tanuló vesz részt a programban – mondta.

Tajtiné Miklós Bernadett szerint a gyerekek fogékonyak a digitális eszközökre
Fotó: NMH

Tajtiné Miklós Bernadett kifejtette, hogy a gyerekek nagyon fogékonyak a digitális eszközök nyújtotta lehetőségekre, valamint kiemelte az élménypedagógia jelentőségét, amelyet az iskola tanóráin is alkalmaznak.

A program a 2019/20-as tanévben húsz helyszínre látogat el a PontVelem Nonprofit Kft. közreműködésével.

Matolcsy Miklós, a cég ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott: napjainkban a fiatalok kezéből gyakorlatilag nem lehet kirobbantani a mobiltelefont vagy a tabletet.

– Az oktatás is felismerte, hogy a világ a digitális eszközök irányába halad. A kormány 2016 őszén elfogadta a digitális oktatási stratégiát, amelynek bevezetésére létrehozták a mobil digitális iskolát, azaz a Mobidiket. Gyakorlatilag 2017 eleje óta járjuk az országot azzal a céllal, hogy mind az oktatókhoz, mind a diákokhoz minél közelebb hozzuk a digitális pedagógiát. Amikor erről a témáról beszélünk, az embernek általában az eszközök jutnak eszébe, holott a szakemberek szerint ugyan azok is lényegesek, de a legutolsó helyen állnak a fontossági sorban. Az eszközöket mindig meg kell előznie a digitális tananyagok beszerzésének és az ezek használatára felkészített pedagógusoknak. A digitális pedagógia négy pilléren nyugszik: a pedagógus, a tananyag, a szoftver és az eszköz. Ezeket próbáljuk egy utazó laborban, egy kísérleti műhelyben bemutatni – hangsúlyozta Matolcsy Miklós.

Hozzátette: azért, hogy még izgalmasabbá varázsolják a programot, a hagyományos tantárgyak mellett például a fenntarthatóságról vagy a pénzügyi tudatosságról szóló tananyagokkal színesítették azt.

Könyv helyett az internetről tájékozódnak

Becsó Zsolt országgyűlési képviselő véleménye szerint tudomásul kell venni, hogy a mai felnövekvő ifjúság számára már nem a könyv az elsődleges információszerzési forrás, hanem az internet. Úgy fogalmazott: kijelenthetjük, hogy a digitalizáció világát éljük, amelyhez igazodni kell az idősebb generációnak, csakúgy, mint a kormányzatnak. Az országgyűlési képviselő továbbá azt is kiemelte, hogy a gyerekeket már az általános iskolákban el kell kezdeni felkészíteni a 21. század munkaerőpiacának elvárásaira. Ennek fényében a köznevelés feladata, hogy minden tanulónak lehetőséget biztosítson arra, hogy elsajátíthassa a jövő technológiáját, mint például a robotika vagy a 3D nyomtatás.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában