568 millió forintos beruházás

2019.08.11. 06:40

Két nógrádi bekötőúton hat kilométer újul meg

Etes és Karancsalja, valamint Szuha és Mátraalmás között felújítják a bekötőutat. A Magyar Falu Programban országosan 50 milli­árd forint értékben 89 szakaszon mintegy 250 kilométeren valósulnak meg teljes körű útfelújítások.

Palchuber Kinga

Etes határában már zajlik a munka. A kivételesen rossz állapotú bekötőút felújításának örülnek a környékbeliekFotó: L. B.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által üzemeltetett országos közúthálózaton a napokban megindították a program első ütemében szereplő beruházásokat. Kettő Nógrád megyét is érinti.

Az országos közúthálózaton 2010 óta mintegy 5500 kilométernyi újult meg, csaknem 690 milliárd forint értékben.

– A felújítások a következő években is kiemelt prioritással folytatódnak, ugyanis a kormány központi költségvetési forrásokból, a Magyar Falu Program keretében éves szinten 50 milliárd forint értékben indított el olyan útfelújítási programot, amely elsősorban a mellékutak helyreállítását célozza meg. Ezzel a vidék népességmegtartó képessége szempontjából kiemelten fontos összekötő és bekötőutak rendbetételére van lehetőség – közölte a Nool.hu-val Pécsi Norbert Sándor, a társaság kommunikációs vezetője.

Etes határában már zajlik a munka. A kivételesen rossz állapotú bekötőút felújításának örülnek a környékbeliek Fotó: L. B.

Hozzátette: a Magyar Falu Programban szereplő beruházások első ütemében összesen 89 szakaszon vonulhatnak fel a kivitelezők. A következő hónapokban – az egyes projektek esetében, a munkák nagyság­rendjétől függően – 30-tól 180 napig terjedő átfutási idővel végeznek a szakemberek. Az ország mind a 19 megyéjét érintik a rendbetételi munkák: Nógrádban a Szuha–Mátraalmás és az Etes-Karancsalja közötti bekötőúton – összesen 6252 méter – hamarosan zökkenőmentessé válik a közlekedés. A mátraalmási szakasz közel 339 millió forintból, míg az etesi bekötőút több mint 229 millió forintból újul meg. Etesen már megkezdték az aszfalt felmarását.

Sokrétű feladat előtt állnak

Általánosságban elmondható: a szükséges helyeken új alapréteget építenek be a szakemberek, a lokálisan teherbírását vesztett felületeken a rossz burkolatot elbontják és új teher­bíró pályaszerkezetet alakítanak ki a kivitelezők.

A pályaszerkezet-cseréket követően kiegyenlítő réteg beépítésével a meglévő burkolat egyenetlenségeit is megszüntetik, majd erre a felületre új kopóréteget terítenek. Az út menti területeken is zajlanak majd a munkák. Elvégzik az árkok tisztítását, a vízelvezetést helyreállítják, valamint új közle­kedési táblákat is kihelyeznek. Emellett az új kopórétegre friss burkolati jeleket festenek fel. A munkálatok általában félpályás forgalomkorlátozás mellett zajlanak majd.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában