roham

2019.01.17. 06:07

Nagy az érdeklődés a SZÉP-kártyák iránt

Volt olyan bank, ahol a kártyabirtokosok több mint 90 százaléka, már 1,1 millió ügyfél megkötötte szerződését.

Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kibocsátásában érdekelt pénzintézetek a konstrukció iránt, amely a januártól hatályos változások következtében egyedüli maradt a kedvezményesen, 34,5 százalékos adó- és járulékteher mellett nyújtható cafeteriaelemek között – írta a Világgazdaság.

A lap csütörtöki száma az OTP Bank információi alapján közölte, hogy a pénzintézetnél a munkáltatók részéről az év utolsó hónapjaiban határozottan érzékelhető volt a SZÉP-kártya iránti érdeklődés növekedése, az új kártyarendelések száma számottevően emelkedett az előző évhez képest. A K&H közlése szerint nagy számban érdeklődnek náluk a munkáltatók, hogy miként segíthetik dolgozóik SZÉP-kártyához jutását, de sok munkavállaló is felkeresi a fiókokat, hogy kártyát igényeljen. Az MKB-nál is egyre többen kopogtattak decemberben, ám a pénzintézet a fő rohamot az ünnepi időszak visszafogottsága és az előző évi zárás után január végére, februárra várja.

A három kártyakibocsátó közül az OTP-nél arról beszéltek, hogy kártyabirtokosok több mint 90 százaléka, 1,1 millió ügyfél megkötötte szerződését. Az MKB Bank közel 241 ezer SZÉP-kártya-tulajdonosa közül csaknem 190 ezren már biztosan a bank ügyfelei maradnak, ám a pénzintézetnél arra számítanak, hogy a 2019. évi cafeteriaválasztások lezárásának időpontjára (áprilisra) a régi ügyfelek száma bizonyosan jóval meghaladja majd a 200 ezret. A K&H tájékoztatása szerint, a mostani időszakot kihasználva, főleg olyan ügyfelek szüntették meg a SZÉP-kártyáikat, akik már nyugdíjba vonultak vagy külföldre költöztek, és már nem kapnak cafeteriajuttatást. A lemorzsolódás a banknál is csak néhány százalékos volt.

A SZÉP-kártyákat immár pénzforgalmi szolgáltatóként nyújtó pénzintézeteknek az elfogadókkal is újra kellett szerződniük, de a bankok szerint ezek is rendben lezajlottak. Ennek ellenére az év elején több panasz is érkezett, amelyek szerint a kártyabirtokosoknak problémáik voltak az elfogadással. Mindhárom szolgáltató azt jelezte, hogy a normális üzemmenettől eltérő problémák nem voltak az elfogadásban, nem volt tapasztalható visszautasított tranzakció, az átszerződés folyamata nem okozott fennakadást a meglévő egyenlegek költésében. Természetesen olyan előfordulhatott, hogy egy-egy elfogadóhelyen valamilyen okból nem működött a kártyaelfogadás (például meghibásodott a terminál, vagy átmenetileg megszűnt az internetelérés). Az OTP Banknál arra hívták fel a figyelmet, hogy azon kártyabirtokosok, akik január 5-ig nem vették át a szerződésüket, ezt követően nem kaphatnak új munkáltatói feltöltéseket, amíg egy OTP-bankfiókban ezt nem pótolják. A kártyákra korábban feltöltött összegeket az átszerződést elmulasztó ügyfelek is felhasználhatják.

Borítókép: Fürdőzők az Aquarius Élményfürdőben Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdőn

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában