hangtalan suhanás

2017.10.29. 05:26

Az egyliteres autó – Toyota Prius Plug-in Hybrid

Hivatalosan 1,0 liter a konnektoros Prius fogyasztása, ha nem töltjük hálózatból, akkor is elvan 4,5 liter körüli benzinnel 100 kilométerenként.

Legyen szó a német felsőkategóriás típusokról, a Volvo, vagy akár a VW konnektoros hibridjeiről, a takarékosság csak addig tart, ameddig hálózatból töltjük az akkumulátort, „normál” hibridként használva marad egy izmos, de inkább csak átlagos fogyasztású autónk írja az automotor.hu.

Kétségkívül futurisztikus a beltér, de a kezelhetőségre nem lehet panasz. A telefonunk indukciós felületen is tölthető. Fotó: Hilbert Péter

Ahogy az előző Prius Plug-in esetében, úgy az újdonságnál sem a csúcsteljesítményre, hanem a szerény fogyasztásra fókuszáltak – ha nem töltjük hálózatból, akkor is elvan 4,5 liter körüli benzinnel 100 kilométerenként. Ez bravúros érték, főleg, ha tudjuk, hogy egy méretes, 8,8 kWh-s akkucsomagot cipel az újdonság. A mezei Priusszal ellentétben itt lítium-ionos a telepcsomag, amely két villanymotort lát el energiával. Utóbbiak 135 km/órás tempóig gyorsíthatják tisztán elektromosan az autót, és bizony ha nem megyünk tartósan ilyen sebességgel, 50 kilométert könnyedén megtehetünk EV-üzemmódban, még úgy is, ha használjuk a légkondicionálót (így 100 km-re vetítve 2,3 literes tesztfogyasztást regisztráltunk). A hangtalan suhanás ráadásul nem jelenti azt, hogy feltartanánk a forgalmat, tisztán elektromosan is könnyedén tartható a ritmus, és az sem okoz gondot, ha mondjuk egy gyorsforgalmi úton kell besorolnunk.

A külméretek fényében lehetne tágasabb a hátsó sor

Ha lemerül az akku, akkor tűnik fel igazán, hogy mennyire komolyan vette a Toyota a hangszigetelést. Erőteljes gyorsításkor persze felbőg az 1,8-as szívó benzines, de korántsem annyira, hogy zavarná a bent ülőket. A 122 lóerős rendszerteljesítmény meg bármennyire is nem tűnik soknak, a villanymotor pont ott segít be, ahol az atmoszferikus motor gyengélkedik: normál gyorsításnál egészen alacsony fordulaton dolgozik a benzines, mert kis sebességnél az elektromos hajtómű hatékonyan tudja támogatni a belső égésű egységet – ettől lesz az egész annyira könnyed. Finoman bánva a gázpedállal, hibrid üzemmódban elektromosan kb. 60-as tempóig gyorsíthatunk. A valós körülmények között egy másik vezetési stílus a leginkább kifizetődő: ha rendesen felgyorsítunk 50-60 km/órás tempóra és utána határozottan levesszük a gázról a lábunkat, a gyorsítás során megtermelt energiával egészen sokat haladhatunk emissziómentesen. A modell persze minden olyan segédletet felvonultat, ami a takarékos autózáshoz kell. A navigációs adatbázis alapján tudja, ha nagyobb emelkedő jön, és már előre bekapcsolja a benzinmotort.

A magas padlószint miatt csak 191 literes a raktér

Hogy mi a meglepő az új Toyotában? Egyrészt a kormánya a többi hibridhez képest nagyon közvetlen, másrészt a rugózása és az úthibaelnyelő képessége magasabb kategóriájú modelleket idéz. Az már más kérdés, hogy az előremutató technikát igencsak megosztó köntösbe csomagolták. A korábbi Prius Plug-innel szemben az új nemzedék teljesen különálló modellként kezelt autó, ennek megfelelően formailag semmi köze egymáshoz a két típusnak. A Plug-in olyan, mint egy guruló űrhajó, hozzá képest a bázis Prius kifejezetten szokványos darab. A 10 centivel hosszabb karosszéria azonban csak négyszemélyes, és az akkucsomag miatt olyan magas a csomagtér padlója, hogy a kalaptartóig mérve mindössze 191 literes a raktér. Egyébként az utastér ergonómiája hibátlan, az első ülések különösen komfortosak.

Az előremutató technikát igencsak megosztó köntösbe csomagolták

Míg a normál Prius 9 725 000 Ft-tól vihető haza, addig a Plug-in 12 600 000 Ft-ot kóstál. Nyilván ezzel a felárral kérdéses, hogy valaha behozza-e az árát, de a zöld szemlélet itt tényleg kézzelfogható valóság, nem csak marketingszöveg. A modell úgy adja a legnagyobb elektromos hatótávot a konnektoros hibridek között, hogy egy teljes értékű utastérrel rendelkező autó, amely töltési lehetőség hiányában is nagyon takarékos.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!