Tanév

2023.10.10. 06:50

Nógrádból negyvenöt intézmény csatlakozott a Boldogságóra programhoz

A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította el a Boldogságóra Programot óvodák és általános iskolák számára, amely egy egész tanéven át tartó, érzelmi intelligenciát, erősségközpontú gondolkodást és önbizalmat fejlesztő élménypedagógiai programokat foglal magába.

Lászlók Judit

Nőtincsen a Vár-Lak Óvoda már évekkel ezelőtt csatlakozott a Boldogságóra programhoz

Forrás: Nool.hu

Fotó: NMH archív

A 2023/2024-es tanévben szeptember 30-ig lehetett jelentkezni a programba, melyhez Nógrádból 45 intézmény csatlakozott.  A Jobb Veled a Világ Alapítvány a portálunkhoz eljuttatott közleményben tudatta, hogy az általa 10 éve elindított Boldogságóra Program töretlen népszerűségnek örvend a pedagógusok és a gyerekek körében. Idén is közel 1500 oktatási intézmény csatlakozott a programhoz, közülük 45 Nógrád vármegyéből. A program nemcsak hazánkban népszerű, ugyanis az elmúlt években Ausztriában, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Ukrajnában, Szerbiában, sőt, Írországban is jelen van. 

– A program négy korcsoport, a 3-6, a 6-10, a 10-14 és a 14-18 év közötti korosztály számára biztosít módszertant és ahhoz szükséges segédeszközöket, tankönyveket, munkafüzeteket, a pedagógusoknak pedig ingyenes online segédanyagokat. A diákok a tanév során 10 egymásra épülő témát dolgoznak fel, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Ezek sorrendben a hála, az optimizmus, társas kapcsolatok, boldogító jócselekedetek, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete, megbocsátás, testmozgás és fenntartható boldogság – derül ki a közleményből.

Optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak lesznek a tanulók

A program módszertana a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve került kidolgozásra pszichológusok, pedagógusok, kutatók munkájának segítségével, melyet azóta is folyamatosan fejlesztenek. Az elmúlt 10 év eredményeit a kutatások igazolták, az elsajátítottak hatására a tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, jobb teljesítménytérnek el az ötletgazdagságot és a gondolkodásbeli rugalmasságot vizsgáló tesztekben. Ezen kívül fejlődik a tanulók empátia készségei és szociális érzékenysége is. 

Azon dolgoznak, hogy megerősítsék a jövő nemzedéket

– Célunk a pozitív fiatalkori fejlődés elősegítése, a sikeres alkalmazkodás, a személyiség és a belső erőforrások kibontakozásának támogatása. A programunkban alkalmazott, pozitív pszichológiai szemlélet nem csak a boldogságórákra van hatással. Visszajelzések alapján azt látjuk, hogy a kötelező tantárgyak tanítása során is eredményesen alkalmazzák a pedagógusok – nyilatkozta a program kapcsán Bagdi Bella pszichológus. – A program szakmai csapatával szívvel-lélekkel azon dolgozunk, hogy hozzájáruljunk a jövő nemzedékének erősségeikben kiteljesedő életéhez, mert hiszünk abban, hogy az erősségeket és belső értékeket kifejező tudatos élet jobbá teszi a világot.

A közleményben tovább hangsúlyozták, hogy a Boldogságóra program célja ugyanakkor nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a résztvevőknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a mindennapi kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni az eléjük kerülő problémákkal, valamint, hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészségük megtartásához szükséges szempontok felfedezésére és tudatosítására.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában