Kuriózumok

2020.09.08. 17:00

Háború előtti gépcsodák versengtek Nógrádsipeken

Veterán járművek számára rendezett megbízhatósági futamot tegnap a Nógrádsipeki Fiatalok Egyesülete. A hatodik alkalommal megtartott megmérettetésen nyolcvan versenyző tizenkét kategóriában indult.

Lászlók Judit

Fotó: (c)Torjay Foto

A résztvevők már szombaton megérkeztek, hogy elfoglalhassák a polgármesteri hivatal melletti parkolót és sátrat verhessenek a sportpályán.

Szita Eörs, a Nógrádsipeki Fiatalok Egyesületének elnöke a Nool.hu-nak elmondta, hogy a verseny létrejötte a Fóti Motorbarát Egylet nevéhez fűződik. Hat évvel ezelőtt azonban úgy döntöttek, hogy a Gulf Kupát egy több helyszínes bajnoki sorozattá alakítják át.

Ennek idén Nógrádsipek mellett otthont adott még Bükkszentkereszt, Parád, valamint Répáshuta is.

– Sajnos, a koronavírus-járvány itt is közbeszólt, ugyanis megváltozott a helyszínek száma – mondta Szita Eörs:

– Igyekeztünk úgy összeállítani a kategóriákat, hogy mindenki megtalálhassa a számításait. A résztvevők minden évben változnak. Ugyanakkor vannak olyan gyűjtők az indulók között, akik minden alkalommal más járművel versenyeznek – tette hozzá.

A nógrádsipeki verseny a bajnokság negyedik futama, amely vasárnap reggel tíz órakor a regisztrációt és az eligazítást követően vette kezdetét.

Az ország számos pontjáról érkezett nyolcvan versenyzőnek Nógrádsipek és Varsány között három és fél kilométeres hosszú távot kellett teljesíteniük. A megmérettetést a hegyi felfutók szabályai szerint bonyolították le tizenkét kategóriában. Az elért időeredményeket pedig egyenletesség szerint értékelték. A sofőrök célja az volt, hogy a futamokat azonos vagy a lehető legkisebb eltérésű idő alatt teljesítsék. A bajnoki sorozat kuriózumai általában a háború előtt készült járművek, és ez nem volt másképp a Nógrád megyei faluban rendezett futamon sem.

A motorok közül egy 1941-es BMW R75 WH, egy 1943-as Harley Davidson WI750 és egy 1934-es Ariel Square Four 600 vonzotta leginkább a tekinteteket. Míg az autóknál egy 1970-es Alfa Romeo Giulia Super számított különlegességnek.

A napot végül egy közös ebéddel és egy ünnepélyes díjkiosztóval zárták a versenyzők és a rendezők.

– Minden kategóriában az első három helyezett egyedi díjat kapott, a többi induló pedig emléklapot. A versenyen részt vevő járműveket pedig szépség és eredetiség szerint értékelve különdíjakkal is jutalmaztuk – mondta Szita Eörs.

Veterán Hegyifelfutó OB 2020. 4. forduló futamainak győztesei:

  • Motor 125 (8 induló): 1. Bagdi Lajos Dávid
  • Motor 250 (8 induló): 1. Kósa Ferenc
  • Motor épített 250 (10 induló): 1. Kilián Endre
  • Motor épített 250+ (4 induló): 1. Molnár László
  • Motor 500 (3 induló):: 1. Stefán László
  • Motor 500+ (1 induló): 1. Józsa Norbert
  • Autó 1000 (9 induló): 1. Tóth Nikolett
  • Autó 1600 (14 induló): 1. Szabó Zsolt
  • Autó 2000 (8 induló): 1. Fülep László
  • Autó 2000+ (4 induló): 1. Révész Zoltán
  • Háború előtti motor kategória (8 induló): 1. ifj. Sajben János
  • Youngtimer kategória (5 induló): 1. Bánhidi Viktor
  • Díjazták a youngtimer kategóriát

    Az országos bajnokság értékelésében kizárólag harminc évnél idősebb, 1988 végéig gyártott járművek vehetnek részt. A bajnokság több kategóriában is zajlik. A motorkerékpárok és az épített kétkerekűek köbcentiméter szerinti megkötés mellett versenyezhetnek. A II. világháború előtt készült járművek esetében – legyen szó autókról vagy motorokról – lazább a szabály. A youngtimer kategória nincs az éves bajnokságban értékelve. Korlátozott számban azonban a huszonöt évnél öregebb járművek is nevezhetnek.

     

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában