Nógrád megye

2019.12.29. 06:52

Szerpentinek növelik a nógrádi buszsofőrök bajait

A hideg idő beköszöntével és a csapadékos időjárás megjelenésével számos váratlan forgalmi helyzet adódhat a téli buszközlekedés során. Az intenzív havazás és az esőzés utáni lefagyott, csúszós útszakaszok mellett a mínuszok műszaki akadályt is okozhatnak, amivel szintén meg kell harcolniuk a sofőröknek.

Kakuk Klaudia

Fontos a folyamatos karbantartás és a felkészülés

Forrás: NMH

Fotó: Ladoczki Balázs

Szűkebb hazánk téli közlekedésében is számtalanszor adódott már olyan helyzet, hogy az éjszakai órákban lehulló csapadékmennyiség, a fagyos hajnalok akadályt gördítettek az autóbuszok és annak sofőrjei elé.

Legfőképp a távolsági járatok késése okozhat ilyenkor problémát, főként, ha nem pár perces késésekről van szó, esetleg kimaradásról. Ilyenkor az utasok is dühösek, hiszen zord időjáráskor kellemetlen a megállóban ácsorogni, holott a társaság részéről szinte kivédhetetlen az effajta fennakadás.

– Autóbuszaink hajnali négy órától éjfélig szolgálatban vannak, ez idő alatt a forgalmi helyzet és az utak járhatósága, állapota jelentősen befolyásolhatja a menetrend szerinti közlekedés biztosítását. A fagypont alá süllyedő hőmérséklet miatt fagyszolgálat működtetésével és egyéb intézkedésekkel igyekszünk csökkenteni a műszaki meghibásodások előfordulását – válaszolta a Nool.hu megkeresésére a Volánbusz Zrt. kommunikációs munkatársa, Fehérvári Zita. A Volánbusz dolgozói már az őszi időszakban elkezdték az autóbuszok teljes körű téli felkészítését. A téli üzemeléshez szükséges anyagok, alkatrészek beszerzése mellett különös figyelmet fordítanak a fűtőkészülékek és a gumiabroncsok ellenőrzésére, a sofőrök vezetéstechnikai oktatására.

– Az éjszakai leállás, illetve a helyijárat-közlekedésben a gyakori ajtónyitások miatt az autóbuszok utastere is nagymértékben lehűlhet, ezért fűtésük is kiemelt feladatot jelent. Emellett az autóbusz-vezetők minden évben részt vesznek a téli üzemmódra és a technológiai előírások betartására felkészítő oktatáson. A képzéseken kiemelt hangsúlyt fektetünk a váratlan helyzetek kezelésére, munkatársaink problémamegoldó képességének fejlesztésére – mondta a Volánbusz Zrt. kommunikációs munkatársa.

Távolsági busz téliesítés
Fotó: NMH

Megyénkben a kiemelten veszélyes útszakaszok közé sorolható a Zabar–Cered vonal, ahol a hegyre való felkapaszkodás intenzív havazás, ónos eső esetén szintén meghosszabbíthatja a téli menetidőt, esetenként járatok kimaradását is okozhatja.

– Nógrád megyében több helyen található szűk, kanyargós, hegyi jellegű útszakasz, ilyen a Salgótarján–Cered–Zabar viszonylat is. A szerpentin jellegű utakon közlekedő gépjárművezetőink fokozott figyelemmel vezetnek, tekintettel a várható fagyzugos útszakaszokra is, de kedvezőtlen útviszonyok esetén a járatok menetideje növekedhet, előfordulhatnak késések – fogalmazott Fehérvári Zita.

A váratlan forgalmi körülményekre való tekintettel, ha úgy alakul, hogy egy járat kiesik, az autóbusz meghibásodik, lerobban, azt a helyzettől függően pótolni tudják, a rendelkezésre álló járműpark

kapacitásáig.

– A Nógrád megyei Forgalmi Üzem 201 db autóbusszal látja el menetrend szerinti feladatait a megyében, illetve a megye három városában, Salgótarjánban, Balassagyarmaton és Bátonyterenyén. Évente 460 ezer helyi és helyközi járatot indítunk – közölte a Volán­busz Zrt. kommunikációs munkatársa.

Mint elmondta, a társaság az utasközönség elégedettsége érdekében a járműállomány bővítését, modernizálását a jövő év során tervezi. Így 2020-ban már új autóbuszok állhatnak forgalomba és szolgálhatják az utasok kényelmét Nógrád megyében is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában