minőség

2019.12.16. 06:50

Nógrádban is igény van a jó műkörmösökre

Korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy Nógrád megyében is egyre többen végzik el a kézápoló és műkörömépítő OKJ-képzést. Most a balassagyarmati Molnár Mariann-nal, elismert körömkozmetikussal és szakoktatóval beszélgettünk a szakma népszerűségéről, megyei helyzetéről és az OKJ-tanfolyamot elvégzők lehetőségeiről. Molnár Mariann már több mint húsz éve tevékenykedik körömkozmetikusként Balassagyarmaton. Négy éve pedig az Indigó Magyarország oktatójaként is dolgozik.

Lászlók Judit

Molnár Mariann: „Egy jó szakember tisztában van a színekkel, az évszak trendjeivel, és azzal is, mi áll jól a vendégnek

Forrás: NMH

Fotó: T.A.

– Miért olyan népszerű ez a szakma ön szerint?

– Folyamatosan azt látjuk, hogy igény van rá, hiszen manapság szinte minden nőnek van műkörme vagy a szintén népszerű géllakkot viselik. A közösségi médiában és a tévében is olyan hölgyekkel találkozunk, akik kivétel nélkül követik ezt a trendet.

Molnár Mariann: „Egy jó szakember tisztában van a színekkel, az évszak trendjeivel, és azzal is, mi áll jól a vendégnek
Fotó: T.A. / NMH

– Mire elég az OKJ-képzés?

– Úgy gondolom, hogy ez egy alapképzés, amelyet fontos a későbbiekben bővíteni. Csak így válhatnak a végzett tanulók jó körömkozmetikusokká. Nekünk az a célunk, hogy minél több minőségi műkörmöst képezzünk ki, ezért többféle képzésünk van. Ha valaki mindegyiknek a legalsó szintjével kezdi, akkor biztosan felkészült lesz. Én már a jelentkezésnél felmérem a tanuló végzettségét és munkáit, így ez alapján ajánlok kurzust számára, függetlenül attól, hogy milyen oktatásra jelentkezett.

– Mit gondol a műkörmös szakma jelenlegi Nógrád megyei helyzetéről?

– Bár sokan elvégzik a tanfolyamot, nem feltétlenül foglalkoznak tovább ezzel a szakmával. Sajnos itt is létezik a feketemunka, ami szerintem nem fair azokkal szemben, akik hivatalosan szeretnének boldogulni a szakmában. A térségre jellemző, hogy egy szépségszalonban csak egy műkörmös tevékenykedik. Ami a vendégeket illeti, az egyikük az igényes munkát részesíti előnyben, a másiknak pedig elég, ha van valami a kezén, amely ápol és eltakar. Ezáltal vannak a hétköznapi műkörmösök és a „Körmösök”.

– Sokszor úgy tűnik, hogy a piac nem képes annyi szakembert kitermelni, mint amennyire szükség lenne. Mi lehet ennek az oka?

– Szerintem sokan tartanak a dolgok hivatalos menetétől. A legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy mire van szükségük ahhoz, hogy szalonban dolgozhassanak. A másik probléma a bizalmatlanság, ugyanis az emberek félnek az ellenőrzésektől. Holott a kisadózó vállalkozások tételes adója elég kedvező lehetőségeket teremt számunkra.

– Mitől lesz valaki jó műkörmös?

– Azt vallom, hogy a körmösöknek szépségtanácsadóként is kell szolgálniuk. Ezért azt is megtanítom a diákjaimnak, hogy hogyan bánjanak a vendégekkel. Mindemellett egy jó szakember tisztában van a színekkel, az adott évszak trendjeivel, valamint azzal is, hogy mi áll jól a vendégnek. Azonkívül pedig ha kell, nem fél visszautasítani az ügyfél kérését, mivel a végeredmény az ő munkáját minősít.

– Mennyire jól fizető ez a szakma?

– Tapasztalatom szerint jól fizető hivatás ez, hiszen kevesebb köröm elkészítésével, de minőségi munkavégzéssel is ugyanannyi pénzt kereshetünk naponta, mintha óránként csinálnánk egyet. Itt megjegyezném: tévhit, hogy tíz körömnek egy óra alatt el kell készülnie, ugyanis a színvonalas munka ideje minimum két óra. Mindemellett az alapanyag is meghatározza az árszabást. Nyilván egy drágább minőségű anyag költségesebb műkörmöt eredményez, de szebb és tartósabb is lesz.

Más az igény a városban, és más a faluban

A műkörmök terén is más az igény a városban és más egy faluban. Ezért egy műkörmösnek is meg kell fontolnia, hogy hol és hogyan alakítja ki a vendégkörét. Molnár Mariann szakember szerint egy városban mindig több a lehetőség, de volt már olyan vidéki diákja is, akihez ma már a városból is eljárnak. – Nagyon sokszor előfordul, hogy egy faluban egy alapanyagot csak egy vagy két ember igényel, ami azonban elég drága. Ilyen esetben azt javaslom a tanulóimnak, hogy a kisebb kiszerelésű terméket vásárolják meg. Az ügyfeleknek pedig ajánlják fel az anyagfelár miatti különbséget ingyen. Ekkor általában a vendégnek annyira megtetszik az új eljárás, hogy a későbbiekben hajlandó lesz nagyobb összeget is kifizetni ezért – mondta Molnár Mariann, aki hozzátette: Arra is van példa, hogy a szakember hiába szeretne új dolgokat kipróbálni, ha az ügyfelei nem igénylik. Ezért elsősorban mindig a vendégkörrel kell lépést tartani, helyszíntől függetlenül.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában