veszélyhelyzet

2020.08.25. 16:59

Ezért kell figyelni: nyitott sorompónál jött a vonat Ipolyszögnél

Nem működött a sorompó és a jelzőfény az ipolyszögi vasúti átjáróban.

Nool

Forrás: Shutterstock

Egy internetező a Traffipax a Nógrádi utakon csoportban kedden délelőtt jelezte a közlekedőknek, hogy nem működik a vasúti sorompó és fényjelzés az ipolyszögi átjáróban.

A probléma kapcsán megkerestük a MÁV sajtóosztályát, illetve a megyei rendőr-főkapitányságon is érdeklődtünk, hogy kaptak-e bejelentést az esetről. Utóbbitól azt a választ kaptuk, hogy nem érkezett bejelentés, de értesítették a MÁV-ot.

A Dejtár-Balassagyarmat közötti vonalon, Ipolyszög megállóhelynél lévő fény- és félsorompó augusztus 25-én délelőtt meghibásodott. A sorompó zavar utáni első vonat 9:37-kor haladt arra. A vasúti jármű vezetője a pálya mellett elhelyezett jelzőről kapott információt a sorompó állapotáról, így időben le tudott lassítani, hogy fokozott figyelemmel, alacsony sebességgel haladhasson keresztül az átjárón. A vonat mozdonyvezetője azonnal jelentette a meghibásodást Balassagyarmat állomásnak, ahonnan haladéktalanul értesítették a biztosítóberendezési diszpécsert, aki a helyszínre rendelte a balassagyarmati biztosítóberendezési szakasz szakembereit. Egy órán belül, 10:40-re helyreállították a sorompót, azóta üzemszerűen működik. A hiba bejelentése és helyreállítása között további vonat nem közlekedett ezen a szakaszon – közölte portálunk megkeresésére a MÁV kommunikációs osztálya.

Hozzátették: biztosítóberendezés, sorompó üzemzavar esetén a mozdonyvezetők a vonatokkal fokozott figyelemmel, max. 15 km/h-ás sebességgel érkezhetnek az átjáróhoz, hogy időben meg tudjanak állni. A KRESZ és az előírások betartása mellett ilyen helyzetekben sem alakul ki vészhelyzet, illetve nem történhet baleset. A biztosítóberendezési szakértők a lehető leghamarabb elvégzik hibaelhárítást.

A MÁV kommunikációs osztálya azt is elárulta, hogy biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy meghibásodás esetén üzemzavar állapotba kerül. Ez azt jelenti, hogy a közút felé nincs fényjelzés (a készülék sötét), – ahol van – a csukott állapotból a csapórúd is lassan (kb. 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett a csapórudak kikerülése (szlalomozás) nélkül át lehessen haladni az átjárón akkor is, ha a fénysorompó meghibásodott, s ne okozzon tartós fennakadást a keresztező úton.

Borítóképünk illusztráció!

Címkék#Sorompó

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában