életérzés

2019.07.03. 12:50

Az Aston Martin-vezér szerint nem racionális, ha Aston Martint vásárolunk

Andy Palmer úgy véli, az esze helyett ilyenkor a szívére hallgat a vásárló. Az autóguru elárulta: a piac fokozatosan át fog alakulni, az önvezető autóké a jövő.

Forrás: AFP

Fotós: Tolga Akmen

A Mandiner arról ír, Palmer egy interjúban elárulta, hogy hosszabb távon a tömeggyártott autók piaca fokozatosan át fog alakulni, ahogyan az önvezető technológiának köszönhetően a járművek kevesebb emberi beavatkozást igényelnek. Palmer szerint a fordulópont az lesz, amikor az önvezető autók elérik a negyedik autonómiai szintet.

Ez a szint már azt jelenti, hogy egy autó emberi segítség nélkül vezet – az alacsonyabb szinteken ugyanis hiába beszélük elnagyoltan önvezetésről, szükséges a jelentős emberi részvétel.

Ez a folyamat még nem most fog befejeződni, akár egy évtized is lehet, mire az autók autonómiája eléri a negyedik szintet. Ez valószínűleg nem fog megvalósulni 2030 előtt.

A vezérigazgató szerint az ötödik szint – azaz amikor egy autó teljesen egyedül, emberi közbelépés nélkül tud vezetni – nem ebben az életben valósul majd meg.

Arról, hogy az Aston Martin hogyan tud piacon maradni, Palmer a következőt mondta: „ha teljesen racionális márka vagy, akkor az árban kell versenyezned”. Szerinte az autópiacon a profitmarzsok mozgástere nagyon szerény, szinte nulla.

Andy Palmer szerint a luxus sportkocsik szabadidős célokra használt termékek lesznek
Fotó: Tolga Akmen / AFP

A vezérigazgató azt is elárulta, hogy a luxus járműveket drágábban lehet eladni és nagyobb profitra lehet szert tenni, ugyanis ezeknek van egyfajta érzelmi vonzerejük.

„Nincs abban semmi racionális, amikor valaki Aston Martint vásárol. Ebben az esetben a szívedre hallgatsz. A luxusautók esetében az árrések sokkal nagyobbak”

– fejtette ki Palmer, utalva arra, hogy ha egy terméket valamilyen versenyelőnnyel szeretnénk felruházni, akkor szükséges valamilyen saját hozzáadott érték. Ennek egyik módja a márkaérték, ha a fogyasztók érzelmi kapcsolatot alakítanak ki a márkával.

Palmer úgy látja, hogy a közelgő új, tömeggyártásra berendezkedett piacon a luxus sportkocsik – mint a lovak az autó elterjedése előtt – elsősorban szabadidős célokra használt termékek lesznek.

A cég egyébként nem csak autókat gyárt, hanem más luxus termékeket is, mint például jachtokat, vagy tengeralattjárókat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!