Szolgáltatás

2024.04.24. 13:50

Önkiszolgáló kassza: van, aki szereti, van, aki nem, megoszlik a nógrádiak véleménye

Eltérő a nógrádi vásárlók között az önkiszolgáló kassza használata. Vannak, akik ki nem állhatják, ugyanakkor olyanok is akadnak, akik nagyobb örömmel fizetnek ezeknél.

Nagy Orsolya

Automatizálódik az élet, egyre több az önkiszolgáló kassza

Fotó: MW illusztráció

A Tesco sajtóosztálya portálunk érdeklődésére elmondta, hogy Salgótarjánban például a 6 hagyományos kassza mellett jelenleg 9 önkiszolgáló kassza áll a vásárlók rendelkezésére, amelyet heti szinten átlagosan az áruházunkban vásárlók közel 70 százaléka használ. Hozzátették: ezen felül pedig azt tapasztalják, hogy a salgótarjáni vásárlók körében is egyre népszerűbb Scan&Shop elnevezésű szolgáltatás is, amellyel még gyorsabbá és kényelmesebbé tehető a bevásárlás.

Van, aki szereti, van, aki nem
Fotó: Vendel Lajos / Forrás: Nool.hu

„Általában elmondható, hogy az önkiszolgáló kasszák egyre népszerűbbek vásárlóink körében, de továbbra is vegyes megoldásban (hagyományos és önkiszolgáló) gondolkodunk, és mindig a választás lehetősége marad a fő szempont. Egyre jobban elfogadják a vásárlók az önkiszolgáló kasszákat, mert így felgyorsul a kasszasori áthaladás” – tájékoztatta portálunkat a sajtóosztály.

Kitértek arra is, hogy az emberek keresik ezt a fajta fizetési lehetőséget, a tranzakciók több mint fele az önkiszolgáló kasszákon keresztül realizálódik. A vevőket pedig az üzlet munkatársai segítik, amennyiben azt igénylik. Természetesen vannak, akik nem kedvelik ezt a megoldást, így számukra mindig biztosítanak normál kasszás kiszolgálást is.

Nem feltétlenül keresik a személyes kommunikációt a vásárlók

A sajtóosztály kifejtette továbbá, hogy manapság már nem mindenki keresi feltétlenül a személyes kommunikációt, kapcsolatot egy fizetési procedúra során, fontosabb számára a gyorsaság, illetve a nagyobb költségkontroll, melyre jó megoldás az önkiszolgáló kassza, illetve a Scan&Shop vásárlási lehetőség.

Mint fogalmaztak, folyamatosan figyelik egyébként a változó vásárlói igényeket. Az önkiszolgáló pénztárak telepítésekor az adott üzlet vásárlószámát és forgalmi adatait veszik alapul, így az önkiszolgáló kasszák száma üzletenként eltérő, tehát 3 és 24 közötti az ilyen pénztárak száma az érintett áruházakban. Amennyiben pedig a kihasználtsági igény növekedését tapasztalják, olyan ütemben létesítenek további önkiszolgáló kasszákat.

Az önkiszolgáló kasszák jellemzően nem befolyásolják a dolgozók létszámát

A sajtóosztály kiemelte, az önkiszolgáló kasszák bevezetése jellemzően nincs hatással az adott áruházban dolgozó munkatársak számára. Munkakörük és feladatuk alakul át, mert a hagyományos kasszák helyett az egyszerűbb és vásárló barátibb önkiszolgáló kasszák üzemeltetésében vesznek részt, vagy látnak el egyéb más áruházi teendőt.

Portálunk megkérdezte szűkebb hazánk lakosait a Facebook-on, hogy mi a véleményük erről a fizetési rendszerről. Egyik olvasónk úgy fogalmazott, nem szereti az önkiszolgáló kasszákat, hiszen ő sem söpörteti össze a vendéggel a haját, amikor levágja azt. Egy másik kommentelő egyenesen imádja és a legjobb találmánynak tartja. Vannak ugyanakkor olyanok is, akik szerint még több lehetőséget ad a lopásra, ráadásul az idősebbek használni sem tudják.

Megesik, hogy a hagyományos pénztár nem működik

Az egyik olvasónk pedig arra panaszkodott, hogy sokszor muszáj az önkiszolgáló kasszánál fizetnie, ugyanis a hagyományos pénztár nem működik. Vannak, akik pedig azért kedvelik, mert gyorsabb a vásárlás, nincs kapkodás és ritkán kell csak sorban állni. Ugyanakkor a legtöbben nem szívlelik ezt a fizetési rendszert. Manapság egyébként egyre több üzletben van már lehetőség önkiszolgáló kasszánál fizetni Nógrád vármegyében.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában