Propaganda

2024.02.19. 12:38

Brüsszeli pénzből ajnározza a hazai balos sajtó az Európai Uniót

Brüsszeltől is kap támogatást a hazai baloldali sajtó – írta legfrissebb elemzésében a Tűzfalcsoport. Mint fogalmaztak, most a Telexen, a 24.hu-n, a Nyugaton és a Refresheren volt a sor, az EP-választás előtt Brüsszel úgy ítélte meg, hogy ők képesek a leghitelesebb képet adni az Európai Parlamentben folyó munkáról, ezért közös projektet indított a liberális lapokkal.

MW

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság (EB) elnöke az uniós testület heti ülésén Brüsszelben 2024. február 14-én

Forrás: MTI/EPA

Fotó: Olivier Hoslet

Az nem újdonság, hogy a Telex és a többi baloldali lap rengeteg külföldi támogatást kap. Ezek leginkább Soroshoz voltak köthetők, ám most megjelent az Európai Unió is. 

Ugyanis a felsorolt lapok mindegyikén elindult az EP2024 nevű, Brüsszelt dicsérő blog, amelyet teljes egészében külföldről fizetnek

– olvasható a Tűzfalcsoport elemzésében.

Az Európai Parlament plenáris ülése Strasbourgban 2024. február 5-én
Fotó: Ronald Wittek / Forrás: MTI/EPA

Hangsúlyozták: 

nemcsak hogy onnan fizetik, nagyjából ezek a lapok ugyanazokat is írják: optimista brüsszeli híreket és masszívan kormányellenes cikkeket.

Az elmúlt napokban a Telex, a 24.hu, a Nyugat, a Refresher, az Economix felületein pontosan ugyanolyan hirdetés és Brüsszelt reklámozó rovatok jelentek meg, a következő szöveggel:

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.

Azaz négy balliberális lap, amelyek mind kapnak pénzt Brüsszeltől, hogy a 2024-es EP-választásokról írjanak. Azonban ezek a portálok két dolgot írnak: 

brüsszeli propagandát és hurráoptimista cikkeket, illetve kormányellenes véleménycikkeket.

Ezt olyannyira összehangoltan teszik, hogy néha csak szó szerint átveszik a Brüsszelből küldött közleményeket. Erre jó példa az egyik Európai Parlament által megszavazott rendelet, amely szigorúbban büntetné a gyorshajtást. Szinte minden Brüsszelből fizetett lap egy az egyben lehozta a mínuszos hírt – mutat rá a Tűzfalcsoport, hogy a cikkek valójában egy EP-közlemény szó szerinti átvételei.

A portál kitért arra is, hogy

a pénz nem jár csak sima hírekért, a magyar kormányt is kell kritizálni érte.

A teljes cikk ITT olvasható el. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában