Jegyzet

2024.04.02. 12:27

Önkiszolgálás

Pénztáros nélkül a vásárlás egyre személytelenebb lesz - Nagy Orsolya gondolatai a témában.

Nagy Orsolya

Az elmúlt évek során egyre több üzletben jelentek meg az önkiszolgáló kasszák. Személy szerint nem rajongok annyira értük, de természetesen, ha úgy adódik, használom. Sokan vannak ugyanakkor, akik kedvelik és úgy vélik, sokkal gyorsabban végeznek a vásárlással, hiszen elkerülik a sorban állást, legalábbis csökkentik annak az idejét. Ez mind jól hangzik, bár én inkább hátrányát tapasztaltam meg, mint előnyét. Tény, hogy gyorsabban halad a sor, ugyanakkor elég bosszantóak is ezek a kasszák. Nem olvassa esetleg jól le a gép a címkét, lefagy, nem fogadja el a pénzt, de tovább is sorolhatnám a hátrányokat. 

Azért sem kedvelem továbbá, mert hiányzik az emberi kedvesség. Számomra sokat jelent egy-egy mosoly vagy kedves szó a pénztárostól, de maga az emberi kontaktus is. Ezt a gépek egyáltalán nem adják meg, és így a vásárlás is személytelenné válik. Ráadásul én nem vagyok sem eladó, sem pénztáros. Éppen ezért, amikor tehetem, inkább kiállom a sort a kasszánál és nem használom az önkiszolgáló kasszát. Vannak azonban, ahol tulajdonképpen rákényszerítenek arra, hogy alkalmazzuk. Nemrég például az egyik üzletben közölték, bankkártyával kizárólag az önkiszolgálónál lehet fizetni. Egy másik alkalommal pedig úgy kellett szólni az eladónak, hogy álljon be a pénztárba.  Bízom benne, hogy a jövőben nem szüntetik meg a hagyományos kasszákat és hagyják, hogy a vásárló döntsön arról, milyen módon fizet.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában