Nool.hu videó

2024.04.10. 18:55

Az SNI tanulók elfogadásáról szólt a konferencia Balassagyarmaton (videó)

„Ismerj meg, fogadj el!” felhívással konferenciát tartottak Balassagyarmaton a sajátos nevelési igényű tanulók támogatásáért. A rendezvény célja az integráló iskolák szakmai és módszertani támogatása, a tanulók érzékenyítése volt.

Lukács Zsófia

Az SNI tanulók elfogadásáról tartottak konferenciát Balassagyarmaton

Forrás: Nool

Fotó: Ember-Lukács Zsófia

A Balassagyarmati Tankerületi Központ (BTK) és a Mosoly EGYMI közös konferenciát szervezett szerdán a Mikszáth Kálmán Művelődési Központban a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulókat integráló iskolák vezetői, pedagógusai és diákjai számára.  Az előadásokon szót ejtettek az SNI tanulók jogairól, az integrációról, az autista, a tanulásban akadályozott, a disz-es és az ADHD-s tanulók fejlesztési lehetőségeiről, a mozgásfejlesztés fontosságáról, a részképességek fejlesztéséről, valamint a LEGO robotok nevelésben alkalmazott szerepéről.

Fel kell készíteni a pedagógusokat is

A rendezvényt Nagyné Barna Orsolya, tankerületi vezető nyitotta meg. Mint mondta: a konferencia mottója a sajátos nevelési igényű tanulók támogatása a BTK integráló iskoláiban. Az előadások célja az integráló iskolák pedagógusainak tájékoztatása, megsegítése.

Beszédében kiemelte, hogy tapasztalatai szerint Magyarországon még az általános iskolák egy része ódzkodik a fogyatékos tanulók felvételétől. Ennek oka egyrészt az, hogy a pedagógusok nincsenek kellőképpen felkészítve és felkészülve az SNI tanulók ellátására, másrészt a rossz beállítottságból problémák adódnak, amelyek a pedagógusok szemléletváltását is sürgetik.

Nagyné Barna Orsolya nyitotta meg a rendezvényt
Fotó: Ember-Lukács Zsófia / Forrás: Nool

A tankerület igazgatója Balla Mihály országgyűlési képviselő konferenciára írt levelét is felolvasta. – Személyesen is tapasztaltam már, hogy milyen összetett feladatot jelent különböző problémákkal küzdő tanulókkal való foglalkozás. Időnként a Mosoly EGYMI programjain járva látom, hogy a szakmai tudás mellett milyen fontos az, hogy a pedagógusok és a tanulók közötti harmonikus kapcsolat mekkora erőt tud adni a nehézségek megoldásához és a sikerek eléréséhez– fogalmazott a honatya.

Mikor van szükség speciális iskolára?

Az eseményen Hajnal Gabriella, a Klebersberg Központ elnöke beszédében az integrálás nehézségeit, feladatait részletezte. – Azt gondolom, hogy az oktatás, nevelésnek egy olyan területéről van szó, amely minden pedagógust, diákot és szülőt érint, és amivel foglalkoznunk kell. Meg kell húznunk azt a határt, hogy kinek van szüksége integrálásra és ki az, akinek olyan speciális nevelésre van szüksége, amit egy többségi iskola nem tud megadni. Szülőként is nagyon nehéz elfogadni, ha egy gyereknek speciális iskolát javasolnak, azonban minden esetben a gyerek érdekeit kell néznünk – emelte ki Hajnal Gabriella.

A gyakorlatból követhető ötletek és megoldások bemutatását Siketné Zsiga Judit, a Mosoly EGYMI főigazgatója kezdte meg, aki a nyírjesi iskola sikereiről is beszélt. Dr. Aáry -Tamás Lajos az oktatási jogok biztosa az SNI tanulók jogairól és az ezzel kapcsolatos iskolai kötelezettségekről tartotta meg előadását. Az eseményen a korábban meghirdetett „Ismerj meg, fogadj el!” rajzverseny díjait Csach Gábor polgármester, valamint Nagyné Barna Orsolya adta át a diákoknak.

Közös programokkal készültek

A széleskörű szakmai előadások mellett betekintés kaphattak a résztvevők a Mosoly EGYMI munkájába is. Az ép és SNI tanulók részére különböző közös programokkal készültek a pedagógusok: jövő városát építhették meg Lego robotokból, élménypedagógiai és művészetterápiás foglalkozáson, szabadulódobozos kvízjátékon vehettek részt a diákok.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában