Helyi közélet

2016.06.09. 11:52

„Több mint infrastruktúra-fejlesztés”

fenyvesi

[caption id="" align="aligncenter" width="700"] Az alapkőletétel résztvevői: Fónagy János, Pántya József, Becsó Zsolt és Balla Mihály (képünkön balról jobbra)[/caption]

– Ez az út lényegesen több annál, mint egy infrastruktúra-fejlesztés, ez az útvonal annak a bizonyítéka, hogy Magyarország végre, sok évtized után törleszti az adósságát, vagy annak nagy részét Nógrád megyével, Észak-Magyarországgal szemben – jelentette ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a minap Mátraszőlős határában, ahol a 21-es főútra tervezett újabb négysávos szakaszok alapkövét helyezték el.

Mátraszőlős. Újabb négysávos szakaszok építését kezdik meg a 21-es főúton Nógrád és Heves megyében, a beruházás alapkövét a minap helyezték el Mátraszőlős határában. A három új szakasz mintegy 15 kilométeren készül el 2018 májusára, a beruházási érték nettó 22 milliárd forint.

Becsó Zsolt, a kelet-nógrádi térség országgyűlési képviselője az ünnepségen elmondta: Heves megyében Hatvan és Lőrinci, Nógrádban Szurdokpüspöki-Pásztó, valamint Pásztó-Tar között valósulnak meg a fejlesztések. Hozzátette: az M3-as autópálya és Salgótarján közötti 52 kilométeres szakaszon a beruházások elkészülte után 11,7 kilométernyi utat kell még megépíteni ahhoz, hogy végig négysávos legyen a 21-es főút. A képviselő – az MTI tudósítása szerint – hangsúlyozta, hogy Nógrád megyében a 21-es főút négysávossá tétele a legnagyobb volumenű beruházás. Emlékeztetett arra, hogy a fejlesztés még 2001-ben kezdődött Salgótarjánnál. Kitért arra is, hogy a még hátralévő két szakasz megépítése – Mátraverebély és Vizslás-Újlak között – a Modern Városok program keretében kötendő megállapodás része lesz.

Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója ismertette: a beruházás eredményeként az M3-astól Mátraszőlősig egybefüggően kétszer kétsávos lesz a főúti hálózat. Az út tervezési sebessége 90 kilométer/óra, de vizsgálják a 110 kilométeres/órás sebesség lehetőségét is. A közlekedés biztonságáért csomópontokat, turbó körforgalmakat, gyalogos átkelőket építenek. Kiemelte, a lehető leghamarabb szeretnék elindítani a hiányzó két szakasz építését is.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a Nógrád megyei ünnepségen úgy fogalmazott: „ez az út lényegesen több annál, mint egy infrastruktúra-fejlesztés, ez az útvonal annak a bizonyítéka, hogy Magyarország végre, sok évtized után törleszti az adósságát, vagy annak nagy részét Nógrád megyével, Észak-Magyarországgal szemben”. Jelezte, hogy a kormány kötelezettséget vállalt a 23-as és a 25-ös út kapacitásnövelésére is.

Balla Mihály, Nógrád megye fejlesztési biztosa a rendezvényen kijelentette: ez a fejlesztés megmutatja, Magyarország kormánya mindent megtesz, hogy a nehezebb helyzetű térségek fel tudjanak zárkózni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában