Nem lehetetlen! Indíts Te is saját webáruházat!

Ha másnak sikerül, nekem is fog – ez lenne a helyes hozzáállása annak, ha felmerül bennünk egy webáruház elindításának a gondolata. Ám sokan vagyunk, akik még a kezdeti lépések előtt megtorpanunk, hiszen gyorsan képes elvenni a kedvünket az egész bürokratikus-szervezős-üzemeltetős macera, ami ezzel jár. Ám ez csak elsőre tűnik igen ijesztőnek. Ha alaposabban utánajárunk a dolgoknak, kikérjük néhány szakember tanácsát vagy olyanét, aki már végigcsinálta ezt, és elkezdjük átlátni a folyamatot, a részleteket, gyorsan rá fogunk jönni, hogy igazából pofonegyszerű a dolog. Főleg akkor az, ha konkrét terveink vannak, és nemcsak úgy vaktában vágunk bele. Tippjeink a webaruhazkeszitesarak.hu gyűjtése alapján.

Melyek az alapok egy webshop elindításánál?
Kezdjük ott, hogy bizonyos anyagi alap nélkül hozzá se lássunk, arról pedig, hogy tulajdonképpen mekkora tőkére is lesz szükségünk, két fontos tényező dönt majd:
Az egyik az, hogy milyenek a jogi feltételei a webáruház üzemeltetésének, míg a másik maga a webáruház elindításának költsége, majd az ezután következő, hosszútávú üzemeltetési költség. Nem kell megijedni, hiszen nem teljesíthetetlen összegekről beszélünk. Sőt! Ha kicsit utánaszámolunk, könnyen rájöhetünk, hogy olcsóbb egy webáruházat elindítani, mint egy hagyományos, offline boltot vinni, hiszen már a helybérléssel komoly összegeket spórolhatunk.

Szükségünk lesz háttérmunkatársakra, közreműködőkre, akikkel közösen indíthatjuk el az oldalt. Mivel nem érthet mindenki mindenhez, ezért szükséges, hogy rátaláljuk azokra a profi, munkájukra igényes és egyébként megbízható szakemberekre (designer, programozó), akik magát a webshopot is létrehozzák. Ha megvan a csapat, érdemes azon is eltöprengeni, hogy milyen típusú webáruházra vágyunk, illetve milyet engedhetünk meg magunknak. Ott vannak a bérelhetők, vagy sablon webáruházak, amik bizonyos sémákat követnek. Ezek általában olcsóbbak, ám hosszabbtávon a szakemberek azt javasolják, hogy ha ki akarunk tűnni a webshopok világából, érdemesebb saját fejlesztésűbe fektetünk, amit a magunk szája íze szerint alakíthatunk, ha pedig nem válik be, bármikor továbbadhatjuk.

Mi kell még egy webshophoz?
Kell még egy domain, amit szintén vennünk kell. Ez azt jelenti, hogy a cég tulajdonképpen bejegyzésre kerül az online térbe. Ehhez jön még a megfelelő nagyságú tárhely vásárlása, ami kellő helyet ad ahhoz, hogy minden termék feltölthetővé váljon. Ha ezek mind-mind megvannak, jöhet a gyűjtési fázis, vagyis össze kell szedni lehetőleg mindent, amivel szeretnénk megtölteni az oldalt. Jöhetnek a termékleírások és fotók, a videók, a letölthető anyagok, a gyakori kérdések összeállítása, a landing page és minden más szöveges és képi anyag, ami csalogatóvá teszi majd az oldalt a leendő vásárlók számára. Ezután már van mire alapozni a marketing kampányokat, a közösségi oldalakon történő népszerűsítést és minden más olyan csatornán történő „jelenlétet, amivel potenciális vásárlókat szerezhetünk.

Ha pedig webshop elindítás és üzemeltetés, akkor a Google Analytics megkerülhetetlen része a sikernek. Ez egy ingyenes szolgáltatás, ami gyakorlatilag megmutatja a vevők szokásait, azt, hogy miket és hogyan vásárolnak. Infókhoz juthatunk a vevőkről, ami hasznos lehet egy-egy kampány előtt, hiszen ráláthatunk az egy évvel korábbi statisztikákra is.

Hozzászólások