2021.02.24. 14:01
A webáruház készítés és a tartalommarketing kapcsolatáról
A tartalommarketing kifejezéssel manapság nagyon sokat találkozhatunk – mégis, a tapasztalat azt mutatja, sokan vannak, akik előtt nem teljesen világos a webáruház készítés és a szóban forgó tevékenység kapcsolata. Nem árt, ha tudjuk, a megoldás kulcsa szolgáltatja az alapot a webshopok sikeres működéséhez.
shopping cart on laptop, online shopping concept
Forrás: freepik
Mi is az a tartalommarketing?
A címszereplő tevékenység alatt többek között a tartalomgyártást értjük – tartalomgyártást, aminek a célja az adott brand népszerűsítése.
Az internet, bár talán elsőre nem úgy tűnik, szöveges műfaj – és előreláthatóan az is marad. Ennek tükrében pedig egyáltalán nem mindegy, milyen okos tartalommal töltjük fel a felfuttatni készülő webáruházunkat – és itt bizony elsősorban nem az általunk prezentált termék vagy szolgáltatás leírását értjük.
Hogyan nyerjünk minél több látogatót?
Minden webáruház tulajdonos szeme előtt egy cél lebeg, legyen bármilyen eltérő is a tevékenységük: minél több látogató, potenciális vásárló bevonzása. A tartalomgyártás, persze csak akkor, ha okosan van megoldva, olyan, mint egy mágnes, ami közelebb vonzza a lehetséges vásárlókat az általunk létrehozott értékesítési tölcsérhez.
Az alkalmi látogató is hasznos
Egy utópisztikus világban minden látogató vásárló is lenne egyben. Persze a valóságban másként áll a helyzet – nincs ezzel különösebb gond, hiszen az ütős tartalmakkal bevonzott látogatók is népszerűsíthetik a honlapunkat, arról nem is beszélve, hogy általuk a Google találati listájában is jobb helyezést érhetünk el.
Webáruház készítés – milyen tartalommal töltsük meg a honlapot?
A tartalommarketing alapja a szövegírás. A kérdés már csak az, milyen frappáns és releváns szövegekkel töltsük meg a website-ot? Az irányelv legyen ez: az adott tartalmaknak valamilyen módon hozzá kell járulni a weboldal látogatottságának felpörgetéséhez.
A „jó” szövegírás ismérvei
A releváns tartalom egyrészt látogatót hoz, másrészt megválaszolja az oldalunkra tévedő személyek kérdéseit a kínált termékkel, illetve szolgáltatással kapcsolatban, harmadrészt pedig meggyőzi őket arról, hogy a lehető legjobb helyen járnak a problémájuk megoldásához.
(PR cikk)