12°
25°
2019. 02. 14. 12:37 |
Emlékszem, már az általános iskolában megtanították, hogy melyik telefonszámon kérhetünk segítséget a rendőröktől, a tűzoltóktól vagy éppen a mentőktől.

Már akkor igyekeztek megértetni velünk, hogy milyen fontos, hogy csak akkor riasszuk az életmentőket, ha valóban baj történt.

Manapság azonban gyakran előfordul, hogy az emberek kényük-kedvük szerint hívják fel őket, olykor hihetetlenül nagy hülyeségekkel. Noha ezek a vonalak azért léteznek, hogy segítség érkezzen, ha baj van. A legutóbbi adatok szerint a segélyvonalakra érkezett hívások hetvenöt százaléka volt téves. Úgy gondolom, hogy az emberek többsége fel sem fogja, mekkora kárt is okoz, ha valaki mindössze azért telefonál, mert elfelejtette a mobiltelefonja PIN-kódját.

Nem tudom, ezeknek az embereknek a fejében megfordult-e már, hogy esetleg amíg a diszpécser vele foglalkozik, addig egy balesetben megsérült személy arra vár, hogy megmentsék az életét. A segélyhívó és a segélykérés nem játék, az egyes szervezetek ezért is kérnek mindenkit arra, hogy csak akkor hívják ezeket a telefonszámokat, amikor valóban baj történik. Kövessük az ismert utasításokat: adjuk meg a nevünket, a pontos helyszínt, valamint azt is, hogy mi történt.

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a feleslegesen telefonálók is kerülhetnek olyan helyzetbe, amikor segítségre lenne szükségük. Ám a mentőegység nem tud időben odaérni – mert valakinél elromlott a bojler…

Hozzászólások