Helyreállított fahíd biztosítja a határtalan átjárás esélyét Drégelypalánkon

Befejeződtek a Drégelypalánkot az Ipoly másik oldalán fekvő Ipolyhídvéggel összekötő fahíd felújítási munkálatai. A híd a gyalogos- és biciklisforgalmat hivatott biztosítani a két település között.

A júniusi hatalmas esőzések jelentősen megemelték az Ipoly szintjét, ami ugyan nem áradt meg, de nagy mennyiségű hordalékanyag hömpölygött végig a folyón. A víz szállította nagyobb faágak, kidőlt fatönkök alaposan megtépázták az anyaországi és a felvidéki településeket összekötő gyaloghíd szerkezetét. A két falu polgármesterei – Rigó Dávid a magyar oldalról és Lestyánszky Viktor, Ipolyhídvég vezetője – úgy döntöttek, hogy közösen helyreállítják a károkat és felújítják az építményt.

Rigó Dávid lapunknak elmondta, több helyen vasalással meg is erősítették a híd szerkezetét, felkészülve az esetleges további hasonló helyzetre. A nyersanyagköltségeket, körülbelül kétszázezer forintot a két falu fele-fele arányban osztotta el egymás között. A felújítást egy felvidéki vállalkozó szakszerű irányítása mellett, társadalmi munkában végezték a mindkét oldalról érkező önkéntesek.

A polgármester elmondta, a kilencvenes években épült gyalogos- és kerékpárforgalmat bonyolító, faszerkezetű híd igen fontos szerepet tölt be mindkét település életében. A két falu lakóit számos rokoni szál köti össze, ami élénk forgalmat eredményez a két település között. Ezenkívül sok felvidéki munkavállaló is közlekedik rajta naponta, akiknek a magyarországi oldalon található, határhoz közeli ipartelepek és gyárak adnak munkát.

Több helyen vasalással erősítették meg a hidat. Balra Rigó Dávid polgármester
Fotó: T.A. / NMH

A jelenlegi fahíd helyén korábban egy kőhíd vezetett az Ipolyon át. A járműforgalom terhét is kibíró hidat 1944. de­cember 10-én éjjel a visszavonuló német hadsereg robbantotta fel. Azóta nincs közúti híd a két település között, csupán Ipolyság felé, harminc kilométeres kerülővel lehet autó­val eljutni Drégelypalánkról Ipolyhídvégre, holott csupán egy kilométerre van egymástól a két falu.

Mint arról portálunk többször is hírt adott, a közeljövőben a két említett település között elkezdik építeni a folyón átívelő,
autósforgalom lebonyolítására is alkalmas új hidat. Az ide vonatkozó nemzetközi közbeszerzési eljárás a napokban zárul le.

Egy éve írta alá Révkomáromban Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Érsek Árpád, Szlovákia építésügyi és közlekedési minisztere a kétoldalú megállapodást az új Ipoly-híd megépítéséről – tudtuk meg az MTI akkori jelentése alapján. A két település között a természetes határt adó Ipoly áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású, acél ívhíd épül majd.

A kapcsolódó út Drégelypalánkról indulva keresztezi a Vác–Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen az Ipoly árterét. Ipoly­híd­vég polgármesteri hivatala mellett elhaladva éri el a szlovákiai 527-es számú utat. A tervezett út hossza a magyar oldalon 1017 méter.

Hozzászólások

szponzorált tartalom
Hangolódjunk az őszre – káros szokásoktól mentesen
Forma-1
Hamiltont megbüntették, Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat
Battle Royale programok / 3 perce
Miért annyira népszerűek az online harcolós játékok?
Három éve üstökösként robbant be a számítógépes, konzolos és mobilos játékuniverzumba egy új stílus.
hajóval, vonattal és busszal is / 25 perce
Az októberi hétvégéken is lehet utazni Dunakanyar-napijeggyel
tisztújítás / 40 perce
Wladár Sándor maradt a Magyar Úszó Szövetség elnöke
segítettek a rászorulóknak / 1 órája
Tanszercsomaggal támogatott gyerekeket az Egyszülős Központ
felelősségteljes viselkedés / 1 órája
Szlávik János: nem igaz, hogy a maszk nem véd a fertőzés ellen
szocializáció / 1 órája
Ha emberek között nő fel egy farkas, akkor sem lesz teljesen szelíd
nagy döntések / 1 órája
Orbán Viktor: a tartós dolgok gondolata nem csak Budapesten születik meg