Erre az áldatlan helyzetre figyelt fel a DemoLab nevű mintegy 10–15 fős diákcsoport, amikor kutatni kezdte a hotel múltját. Minden érdekli őket, ami a szállodával kapcsolatos, s így figyeltek fel arra is, hogy az egykoron népszerű bárban volt látható Csohány Kálmán Énekek éneke című bibliai témájú kerámiafala is. Ezt sajnos leszedték, de egy részét a pásztóiak megmentették, s az ottani gimnáziumban újra a falra került a művész jó néhány remek alkotása.
Ez adta az ötletet a DemoLAB középiskolásainak – akik Erdei Krisztina, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem képviselője szakmai irányításával, illetve Virágos Erzsébet salgótarjáni tanárnő segítségével a SITI-ben dolgoznak –, hogy mintegy Csohány Kálmán nyomán újraélesszenek néhány kerámiát. A kísérlet sikerült, s a Dornyay Béla Múzeum felajánlott számukra egy átmeneti kiállítási helyet is.
A kérdés az, hogy hol legyen a végleges helyük ezeknek a Váczi Gyula Alapfokú Művészeti Iskolában kiégetett csempéknek.
A Karancs szálló eszpresszójának kerámiafala, Csohány Kálmán, Énekek Éneke című, 1964-ben készült alkotása