beruházás

2019.03.28. 11:30

Gőzerővel halad a 21-es négysávosítása, augusztus végére el is készülhet (fotók)

Rohamosan halad a 21-es számú főút négysávosítása, folyamatban vannak a vállalkozók által végzett kivitelezési munkák. Augusztus végére a teljes beruházás elkészülhet.

Gerhát Karina

A Tar és Mátraverebély térségét érintő szakaszon a gyalogos-aluljáró továbbra is folyik az út pályaszerkezetének építése, és hamarosan megkezdődik a forgalomtechnikai eszközök telepítése is. Folytatódik továbbá a tari szikla előtti hiányzó szakasz pályaszerkezetének építése is. Folyamatosan halad a hiányzó jobb pályaszakasz földmű- és pályaszerkezet-építése is a vadátjáró, illetve Mátraverebély között, továbbá folytatódnak a nyomvonal befejező munkálatai is.

– A teljes szakaszon készülnek a vízelvezető árkok és a mederburkolások, s ezzel egy időben a töltéstest humuszolása is folyamatosan halad. E szakasz készültsége közel hetvenszázalékos – tudta meg lapunk Hideg Andrástól.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: a teljes szakaszon 60, illetve 40 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, azonban a folyamatos forgalom biztosított, a terelések a munkavégzéshez igazodnak. Forgalomterelés előkészítése, kiépítése zajlik a szakasz eleje és a sámsonházai csomópont között.

 

A Bátonyterenye térségét érintő szakaszon, Kisterenye belterületén jelenleg a járdák és a gépkocsibehajtók kialakítása történik, emellett a Gyermekek útjánál épülő gyalogos-aluljáró műtárgy pótlólag elrendelt akadálymentesített rámpáinak építése zajlik. Félpályás zárás és lámpás forgalomirányítás mellett folyamatban van a 23-as úti – Zrínyi úti – csatlakozás átépítése is. Megkezdődött továbbá a jobb oldali útcsatlakozások – Váci Mihály út, Abonyi út, Deák Ferenc út – kiépítése, ezeknél időszakosan teljes lezárások is előfordulnak. Várhatóan még márciusban megkezdődik a jobb pálya kopórétegének építése is.

– Külterületen folytatódik a jobb oldali útpálya szerkezetének és a szakasz elején lévő gyalogos-aluljárónak az építése. Február végén megkezdődött a nagybátonyi csomópont átépítése, szintén félpályás zárás és jelzőlámpás forgalomirányítás mellett. A napokban elkezdődött a Sulyom-hegy rézsűvédelmének kiépítése is, ezzel párhuzamosan a forgalom az elkészült jobb pályára lett terelve. Ezen szakasz készültsége közel 80 százalékos – mondta Hideg András.

A kommunikációs igazgató hozzáfűzte, hogy mindkét szakaszon további feladat az aszfaltburkolatok kopórétegének építése, a vízelvezetések kialakítása, a tereprendezés, a növénytelepítés, valamint a forgalomtechnikai jelzések és az acél szalagkorlátok kihelyezése. A jelenleg még építés alatt lévő két szakaszon kívül a főút további részein befejeződött a kivitelezés, és már ideiglenes forgalomba helyezési engedéllyel is rendelkeznek. Az építés alatt álló szakaszok ideiglenes forgalomba helyezése a tervek szerint azonos időben történik majd meg.

– Augusztus végére a teljes beruházás elkészülhet – mondta Hideg András. A kommunikációs igazgató hozzátette: a korszerűsítés célja, hogy az új, kétszer kétsávos út fejlesztésével megvalósuljon Salgótarján és Nógrád megye bekötése az országos gyorsforgalmi úthálózatba. A tervezett bővítés után a lassabb járművek, konvojok nem nehezítik majd a közeledést. A kétszer két sávnak és a magas forgalmi kapacitású csomópontoknak köszönhetően jelentősen csökken a menetidő is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!