2025.04.14. 13:52
Törött stabilizátorral is pontot szerzett a nógrádi páros
Nemrég rendezték a ralisok országos bajnokságának első futamát, Diósgyőrben. A nógrádi párosnak, Szőllős Róbertnek és Kerekes Bencének meggyűlt a baja a nyitányon.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Rally2-ben hat párosnak is szoríthattak az autósport nógrádi szerelmesei. Újoncként ült autóba a két igen aktív Nógrád megyei autós, Kerekes Bence és Szőllős Róbert, a már újjáépített Lada Vfts-sel. A körülményekről a navigátor mesélt.

Fotó: Csatlós Norbert / Forrás: Beküldött fotó
– Milyen volt a felkészülés és miben változott az autó?
– Mivel megszüntették azt az osztályt, amiben két éve mentünk, így nem volt más irány, csak feljebb. Tavaly az utolsó, sorsdöntő versenyen sajnos az autó motorja felrobbant, így teljesen új erőforrást kellett összerakni. Az építésnél már figyelembe vettük az új szabályokat és Kerekes Zsolt annak megfelelően szerelte össze. Szükség volt még központi tűzoltórendszerre, pár apróbb változtatásra. Az új motort bejárattuk, volt egy kisebb rövid teszt a diósgyőri verseny előtt.
– Ebben az osztályban még a pályabejárás is más...
– Az adminisztratív átvételek után következett a pályabejárás, amit csak utcai autóval tehetünk meg. Még azokba is GPS rendszert kell bele tenni, így a rendező látja, hogy hol, mikor, milyen sebességgel megyünk az útvonalon.
Szőllős Róbert és Kerekes Bence rögtön hátrányba került
– Nem kezdődött jól az öt gyorsasági szakaszt számláló verseny.
– Az első pályára menet, a rendőri zárás után, a gumik melegítése közben – ami abból áll, hogy a vezető fékez bal lábbal, jobbal gázt ad, közben jobbra és balra rángatja a kormányt – hirtelen eltört a stabilizátor összekötő rúd. Annyi időnk volt, hogy ránéztünk, láttuk, hogy ott ezt nem tudjuk javítani, így igyekeztünk az első gyorsasági szakaszra, amit vészvillogóval a versenytempótól lassabban abszolváltunk, de mentünk.
– Hogy lehet kezelni egy ilyen helyzetet?
– A következő etapon felkötöttük egy kis spaniferrel az eltörött alkatrészt, hogy legalább ne húzzuk magunk után. Volt még egy gyorsasági szakasz, amit szintén nem tehetünk meg a saját tempónkban, viszont innen már egyenes út vezetett a szervizbe, ahol a srácok 20 perc alatt kicserélték a stabilizátor rudat, elvégezték a kötelező folyamatokat, ami ilyenkor szokás.
– Innen már nem volt megállás.
– A többi gyorsasági szakaszt már teljes erőbedobással, és nagyon jó részeredményekkel teljesítettünk, és gurultunk is fel a cél dobogóra az első Rallye 2 versenyünkön. Nagyon sok tanulsággal és rutinnal sikerült gazdagodni, sikerült jó döntéseket hozni és pár pontot is szereztünk.
– Mi a további program?
– Legközelebb egy gyermek rajzversenyen fog szerepelni az autónk, majd a május 31-ei kazári Laskafesztivál keretein belül szervezett raliautó kiállításon és bemutatón is ott leszünk. Júniusban Pécsre utazunk, a Mecsek Rallye-n folytatódik számunkra a versenyszezon.