Helyi közélet

2017.08.17. 07:21

Gyermekek Szondi táborában

fenyvesi

Egy héten keresztül negyvenhat nyugat-nógrádi kisdiák érezte remekül magát és vérteződött fel hasznos ismeretekkel a Szondi Kiállítótér és Turisztikai Központ által szervezett napközis Erzsébet táborban.

[caption id="" align="aligncenter" width="1500"] A gyerekek beöltöztek Szondi katonáinak[/caption]

Drégelypalánk. Hétfőtől péntekig, reggel nyolctól délután négyig szerveztek a házigazdák tartalmas programokat a gyermekeknek. Az egyik kísérő felnőtt, a központ munkatársa, Berki Dalma számolt be lapunknak a részletekről.

[caption id="" align="aligncenter" width="1500"] A drégelyi vár bejárása nagy élmény volt mindenkinek[/caption]

– A táborlakóknak napi négyszeri étkezést biztosítottunk, az ebédet a Várkapitány Étteremből kaptuk, illetve kollégáim is finomabbnál-finomabb ételeket készítettek az egy hét alatt, többek között kakaós csigát, palacsintát, fánkot, lángost, valamint gyümölcsből és édességből sem volt hiány. A „lurkók” nagy része nem ismerte egymást, hiszen több településről is érkeztek a táborba, így Drégelypalánkon kívül Nagyorosziból, Hontról, Nógrádról, Felsőpetényből, Keszegről, Őrhalomból. A programokat próbáltuk minél színesebben összeállítani, változatossá tenni számukra, figyelembe véve azt is, hogy néhányan közülük már tavaly is részt vettek a táborunkban.  Az első napi ismerkedést követően kedden túrázást terveztünk és nagy örömünkre mindenki, a kellő ütemben megmászta Drégely várát, nagyon ügyesen kapaszkodtak fel a meredekebb kaptatókon is, fent pedig, aligha kell ecsetelni, milyen páratlan élményben lehetett részük. Ebédidőre már vissza is értünk a Schaffer-kúti tisztáshoz és még arra is maradt energia, hogy bejárjuk a szomszédos nomád tábor érdekességeit, benne a kilátó megtekintésével és egy kis medencei hűsöléssel. A szerdát a kiállítótérben töltöttük, együtt megnéztük a két kisfilmet, a „Szent sírhelyet” és a „Szondi legendáját”, majd ezt követően a kiállítást, a tájszobát és a pajtát. A fiúk beöltöztek törököknek és magyaroknak, így csatáztak a fakardokkal, pajzsokkal. A lányok pedig korabeli ruhákba bújtak. A környezettudatosságot is figyelembe véve a tábor helyszínén és a madármegfigyelőnél is összeszedtük az eldobott szemeteket. A negyedik napon a nagy melegre való tekintettel a balassagyarmati strandra látogattunk el. Pénteken átbeszéltük a hét tapasztalatait, élményeit, kinek mi tetszett a legjobban, vagy mit hiányolt a programokból. Arra is törekedtünk, hogy minden nap legyen egy kis kötetlen szabadidejük a gyerekeknek, ekkor rajzoltak, társasjátékoztak, fociztak, csocsóztak, készítettek csillámtetoválást, hennát. Nagyon sokan mondták búcsúzáskor azt, hogy jövőre mindenképpen visszatérnek hozzánk – fejezte be a beszámolót Berki Dalma.

H.H.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!