2025.05.14. 19:55
Ilyen van? Videóra vették a lánctalpast, ahogyan egy nógrádi kertben pusztított!
A kerti munkák már javában zajlanak, de egy nógrádmegyeri családnál közel sem a szokványos módon történik mindez. Az ásó, a kapa és a fűrész helyett ugyanis egy tankra hajazó, lánctalpas Škoda 120L-t fogtak munkára.
Mint arról már korábban beszámoltunk: a 28 éves nógrádmegyeri Trenka Martin nem akármilyen tettet hajtott végre, hiszen kemény munkával több mint 3 év alatt készített egy hatalmas erejű, terepmintás, lánctalpas járművet, és mindehhez egy öregecske Škoda 120L modell adta az alapot. Nemrégiben tulajdonosa pedig továbbfejlesztette a termetes méretű járművet, hiszen vadiúj lánctalpakat, féktárcsákat és fékbetéteket, valamint turbós motort is kapott a csodajárgány. Ezek az újítások most kifejezetten jól is jöttek, mert a kertben is bevetették a lánctalpast, ahol egy 40 éves cseresznyefát rántott ki gyökerestől a földből, és ezzel egyúttal szinte fel is szántotta a kertet.

Forrás: Facebook/Tracked Skoda
A kertben is ütőképes a lánctalpas Škoda
Legtöbben természetesen fűrészt használnak a fák eltávolításához, de nekünk van egy 120-as Škodánk. A 40 éves cseresznyefa nem adta könnyen magát, de hosszas küzdelem után egy kis segítséggel a gép az utolsó gyökeret is kihúzta a földből
– árulta el a lánctalpas járgány megalkotója, Trenka Martin.

Forrás: Facebook/Tracked Skoda
Árkon-bokron átmegy a haditechnikára hajazó járgány
A termetes méretű lánctalpas jármű útjába szinte semmi sem állhat. Árok- és hegymászó képességét korábban portálunk munkatársa is kipróbálhatta már, így abban a szerencsés és izgalmas helyzetben találhatta magát kollégánk, hogy az anyósülésen ülve tapasztalhatta meg, ahogy könnyedén, szinte vízszintesen emelkedve felhajtanak egy 30 fokos meredekségű domboldalon. Majd visszafelé tolatva a 33 fokos lejtőmászó képességét is igazolta a Škodából lett tank. De vajon az új fejlesztéseknek köszönhetően miben javult a lánctalpas?
Hosszas tervezés és legyártás után nemrégiben elkészültek az új továbbfejlesztett lánctalpak, amik bár könnyebbek nem lettek, de jóval tartósabbak. Teljes felújítást követően kapott egy erősebb turbós motort is. Az új motor sokkal nagyobb nyomaték leadására képes, ezáltal a 3 tonnás gép magasabb sebességi fokozatban is könnyebben fordul
– hangsúlyozta Trenka Martin.
A nógrádmegyeri Škoda-rajongó járműve fordulásnál komoly hőt termel, emiatt Martin nagy teherbírású, extrém körülményekre tervezett amerikai féktárcsákkal és fékbetétekkel is felszerelte a lánctalpast, így ezekkel az új alkatrészekkel az autó hosszú távon, folyamatosan használható lesz még a legmelegebb nyári napokon is.
Ezeket is ajánljuk: