2025.02.10. 07:00
Megállapodtak! Jöhetnek az egri egyetemisták Nyugat-Nógrádba!
A Balassagyarmati Tankerületi Központ és az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem partneriskolai hálózatáról szóló együttműködést ünnepélyes keretek között írták alá a közelmúltban, az egri egyetem kápolnájában. A Balassagyarmati Tankerületi Központ nyolc intézményben fogadja a leendő pedagógusokat.
Nagyné Barna Orsolya, a Balassagyarmati Tankerületi Központ igazgatója érdeklődésünkre elmondta, hogy a partneriskolai hálózathoz azon iskolák csatlakozhattak, amelyekben az intézmény vezetése és a tantestület elkötelezett a gyakorlóhellyé válás folyamatában, valamint az intézmény szervezeti kultúrájára és pedagógiai gyakorlatára jellemző a csapatmunka és a pedagógusok közötti együttműködés, valamint jelentős a hozzáadott pedagógiai érték.

Fotó: Nagy Adrienn / Forrás: Komplex Alapprogram honlapja
Szakmai szempontokat vettek figyelembe
– Ezen szakmai szempontokat figyelembe véve a Balassagyarmati Tankerületi Központ nyolc intézménye csatlakozott a partneriskolai hálózathoz. A csatlakozott intézmények között van a Balassagyarmati Balassi Bálint Gimnázium, valamint Balassagyarmat három tankerületi általános és egy gyógypedagógiai iskolája mellett a varsányi, a nógrádmegyeri és az endrefalvai általános iskolák – mondta Nagyné Barna Orsolya. Hozzátette: – Ezen intézmények külső gyakorlóhelyként és partneriskolaként fogadják majd az egri egyetem pedagógus hallgatóit, tényleges munkahelyi környezetet teremtve támogatják szakmai gyakorlatuk megvalósulását, valamint együttműködnek az egyetemmel pedagógiai, módszertani, gyógypedagógiai és egyéb kutatásokban.
A leendő pedagógusokat mentorok is támogatják
Az igazgató kifejtette továbbá, a partneriskolai hálózat kiépítésének célja, hogy a tanító, tanár és gyógypedagógus hallgatók minél előbb valós iskolai környezetben ismerkedjenek választott hivatásukkal. Először csak óralátogatások, hospitálások, majd hosszabb-rövidebb tanítási gyakorlatok formájában. Kiemelte, a tanárjelöltek számára szokatlan és egyben izgalmas perspektívát jelent ez a fajta gyakorlat, mely által a tanári hivatás sokszínűségét és szépségét tapasztalhatják meg, tudatosítva a pedagógusmunka összetettségét és változatosságát. Mindeközben betekintenek az iskola szervezeti felépítésébe, az értekezletek menetébe, az osztályfőnöki munkába, a tanórán kívüli tevékenységekbe, ezáltal új szemszögből gyűjtik a tapasztalatokat.
– A hallgatókat az iskola pedagógusai közül kikerült mentorok támogatják, akiknek a programban való részvétel egyrészt lehetőséget biztosít a szakmai fejlődésre, módszertani megújulásra és kreatív problémamegoldásra, másrészt szakmai tapasztalataik átadásával a következő tanárgeneráció formálására, a pedagógusképzés hatékonyságának elősegítésére – közölte Nagyné Barna Orsolya.