2025.02.01. 19:55
Ráharaptak a nógrádiak a luxusburgerre – mutatjuk, mi van benne!
Siker, pénz, csillogás. Talán ezek jutnak először eszünkbe Dubairól. Meg persze a csoki, aminek elsöprő sikere a gasztronómia más területeit is megihlette. Salgótarjánban már dubai hamburgert is kóstolhatunk!
Az Egyesült Arab Emírségek legnagyobb városa egyet jelent a luxussal és a csillogással. Az elmúlt időszakban azonban egy különleges édesség, a csoki jut mindenkinek eszébe Dubai hallatán. Köszönhetően a közösségi médián végigsöprő hisztériának, a desszert letarolta a világot, és megihlette a gasztronómia más területeit is. Kóstolhatunk már pisztáciával ízesített croissant, kürtős kalácsot, üdítőt is, Salgótarjánban pedig dubai hamburgert is rendelhetünk.

Fotó: Sz. P. / Forrás: Nool.hu
Dubai hamburger és pizza az étlapon
– Körülbelül egy hónapja került fel az étlapunkra a hamburger és a pizza is, amelyek különlegességét a népszerű csokoládé egyik legfontosabb alapanyaga, a pisztácia adja – mondta el portálunknak Kónya Erzsébet, a Hollywood Snacks Amerikai Gyorsétterem tulajdonosa. – Az újdonságot a népszerű édességet övező őrület ihlette. Folyamatosan figyelünk ugyanis a trendekre és a gasztronómiai újításokra.
Elsőre a hamburger és a pizza színe árulkodik arról, hogy nem a hagyományos módon készült. A tészta zöld színét természetes összetevő, a pisztácia adja, nem használnak hozzá mesterséges színezéket.

Fotó: Sz. P / Forrás: Nool.hu
Különleges házi szósszal kísérleteztek
– A pizzatésztára mascarponés alap és mozzarella kerül, majd miután kisült, prosciutto sonkát halmozunk arra. A hamburgerbe friss zöldségeket, húspogácsát és sajtot teszünk, de a pisztáciás-majonézes házi szósz adja meg a különlegességét – sorolja az összetevőket Erzsébet, aki azt is elárulta, hogy kísérletezés eredményeként készült el az öntet. Az így összeállított pizzát és hamburgert még egy kis pirított, aprított pisztáciával is megbolondítják.
– Az elmúlt hetek tapasztalati alapján elmondható, hogy pozitív fogadtatása van az újdonságoknak. Alapvetően a fiatalabb, 15-25 éves korosztályt céloztuk meg azokkal, hiszen elsősorban ők követik a social médiát. Sokan készítenek fotót is a megrendelt ételekről és posztolják azt a közösségi oldalakra – fogalmaz a tulajdonos.
Hozzátette: ugyan csak limitált kiadásként vették fel az étlapra a dubai hamburgert és a pizzát, de akkora a kereslet rá, hogy megtartották a kínálatunkban. Mint fogalmazott, korábban volt olyan újításuk is, aminek nem volt nagy sikere, az gyorsan le is került az étlapról, de a dubai népszerűsége egyelőre kitart Nógrádban is. Cikkünk végén videón is bemutatjuk a tarjáni luxusburgert!