2025.01.15. 11:21
Ügyfélkapu plusz: egyszerűbb, mint gondolnád!
Itt a végső hajrá, holnap megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu! Ha még nem végezted el az Ügyfélkapu plusz (Ügyfélkapu+) regisztrációját, akkor neked is jól jön ez a hasznos infó és személyes tapasztalat.
„Az egyfaktoros ügyfélkapus bejelentkezés kivezetése után két módszerrel léphetnek be a regisztrált állampolgárok az azonosítást kérő ügyintézési felületekre, például a magyarorszag.hu-ra, a tarhely.gov.hu-ra, az epapir.gov.hu-ra vagy az eeszt.gov.hu-ra: a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu plusz szolgáltatással” – emlékeztet cikkében a Magyar Nemzet. A regisztrációs hajrában a nógrádiakat kérdeztük arról, milyen tapasztalataik vannak a digitális ügyintézés megváltozásával kapcsolatban.

Forrás: origo.hu
Gyorsan ment az Ügyfélkapu plusz regisztrációja
Nagy Tamás salgótarjáni vállalkozó életét nagyban megkönnyíti az Ügyfélkapu, emiatt semmiképpen sem szeretett volna lemaradni az átállásról.
– Még öt percembe se telt, és már kész is voltam az Ügyfélkapu plusz regisztrációval. Akkor még authenticatort kellett használnom a hitelesítésre, de most már e-mailben is lehet kérni a kódot, ami szerintem még egyszerűbbé, gyorsabbá teszi a folyamatot. A munkám miatt a számlázási rendszert gyakran használom, így mindenképp élnem kellett az Ügyfélkapu plusz által nyújtott lehetőséggel – emelte ki Nagy Tamás.
– Szinte az utolsó pillanatig húztam az Ügyfélkapuról való átállást. Végül pár napja a DÁP-alkalmazás helyett az Ügyfélkapu plusz mellett döntöttem, és előzetes félelmeim ellenére meglepően könnyedén sikerült regisztrálnom. A Google Authenticator alkalmazással ügyesen beolvastam a QR-kódot, aztán már a többi adta magát. Örülök, hogy továbbra is használhatom az Ügyfélkaput, már Ügyfélkapu+ néven, mert egy biztonságosabb platformon intézhetem így a mindennapi ügyeimet – mondta el portálunknak a salgótarjáni Tóth Márta.
Már e-mailben is működik a hitelesítés
A szolgáltatásokat üzemeltető IdomSoft Zrt. közleményét idézve a Magyar Nemzet felhívta a figyelmet: „Ha még nem töltötte le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, vagy nem állította be az Ügyfélkapu+-t, kérjük, tegye meg most, hogy továbbra is zavartalanul intézhesse az ügyeit. Figyelem! 2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás.”
A Rákóczibányán élő Szikora Gábor elárulta, hogy kevésbé jártas az okoseszközök használatában, így örül, hogy most már más módja is van az Ügyfélkapu plusz hitelesítésének.
– Személyesen terveztem intézni az Ügyfélkapu plusz regisztrációmat a kormányablakban, de mostanában túl sokan voltak ott. Az authenticatorhoz képest sokkal egyszerűbbnek tartom e-mailben letudni a hitelesítést, ez még nekem is könnyebben ment – hangsúlyozta Szikora Gábor.
Fontos tehát: az ügyfélkapu bejelentkezés január 15-ig elérhető, 16-tól azonban már csak az Ügyfélkapu plusz és a Digitális Állampolgár alkalmazás segítségével tudunk bejelentkezni. A kétlépcsős azonosítás úgy működik, hogy bejelentkezéskor egy számsort küld a rendszer a felhasználó telefonjára, melynek megadásával tud bejelentkezni a kliens.