2024.11.05. 14:56
Igaz a hír, januártól megszűnik az Ügyfélkapu
Elengedhetetlenné válhat hamarosan a Digitális Állampolgárság Program mobilos applikációja, amely először szeptember elején robbant be a köztudatba, majd vált egy csapásra rendkívül népszerűvé a felhasználók körében. Korábban az Ügyfélkapu segítette az online ügyintézést, azonban 2025 januárjától megszűnik ez a felület, helyette pedig a telefonunkra letölthető alkalmazás veszi át a főszerepet.
Jelentős változásokra számíthatnak a magyar állampolgárok, hiszen a szeptember elejétől élesben is elindult Digitális Állampolgárság Program (DÁP) miatt hamarosan búcsút inthetünk az online ügyintézésben eddig megkerülhetetlen Ügyfélkapunak.
Leáldozott az Ügyfélkapunak, mi lesz most?
Valóban beigazolódott a pletyka: nemsokára megszűnik az Ügyfélkapu rendszere, azonban kétségbeesésre és pánikra semmi ok nincs, mivel ez a változás egy egyszerűbb ügyintézésnek fog teret adni a jövőben. Az újítás 2025. január 16-tól lép majd életbe, amikor is a portál egy régi-új változata, az Ügyfélkapu+ válik a hivatalos ügyek kezelésének fő felületévé a DÁP mellett. A cél továbbra is az, hogy egyszerűbb és gyorsabb legyen az ügyek intézése, ugyanakkor nagyobb biztonságot is nyújtsanak a digitális megoldások.
A sajtóorgánumok arról is írnak, hogy nemcsak az Ügyfélkapu, hanem az Ügyfélkapu+ is megszűnhet, mert nemrégiben egy nagy kormányzati szerv dolgozóit arra utasították, hogy töltsék le a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobilalkalmazást, csináltassanak eSzemélyit és regisztráljanak a kormányzati elektronikus rendszerbe. A hírt a Miniszterelnöki Kabinetiroda egyelőre nem erősítette meg.
Helló, Ügyfélkapu+!
2025. január 16-tól megszűnik a hagyományos ügyfélkapus belépési mód, és a helyét az Ügyfélkapu+ kétfaktoros azonosítással működő verziója veszi majd át. Kiderült, erre a lépésre azért van szükség, mert az eredeti Ügyfélkapu már nem felel meg a modern adatvédelmi követelményeknek, a kétfaktoros azonosítás pedig biztonságosabbá teszi a belépést és a felhasználók adatai védettebbek lesznek a kibertámadásokkal szemben. A belépést a megszokott felhasználónév és jelszó mellett egy második, időalapú egyszeri jelszóval is hitelesíteni kell, amelyhez egy hitelesítő alkalmazást is le kell tölteni az okostelefonokra.
Várják a gyorsabb, egyszerűbb ügyintézést a nógrádiak
Kovács Zsuzsanna, nógrádi kétgyermekes édesanya portálunk érdeklődésére kifejtette: ő már nagyon régóta használja az Ügyfélkaput, hogy ott intézze az ügyeit, a jelenlegi változások miatt viszont kicsit elbizonytalanodott a rendszer működőképességében, hiszen még nem látni előre, hogyan is fog kinézni a gyakorlatban ez az átállás az Ügyfélkapu+-ra.
– Megszoktam a régi rendszert és szeretem is. Nagyon megkönnyíti a dolgomat, hogy egy helyen, gyorsan és online kezelhetem az ügyeket, akár a sajátomat, akár a gyermekeimét. Használtam már az orvosi leleteim lekérdezésére, gépjármű átírásra és egyebek mellek a személyes dokumentumaim feltöltésére is – közölte Kovács Zsuzsanna.
Hozzátette: nincs ellenére annak, hogy beköszönt nemsokára a digitális állampolgárság kora, de úgy véli, sokkal egyszerűbb lenne az átállás, ha a változásokról egy összegző, minden szükséges információt tartalmazó tájékoztatót juttatnának el az emberekhez.
– Nem használom túl gyakran az Ügyfélkaput. Jól elérhetőnek tartom, de szerintem nagyon körülményes és lassú a rendszer. Remélhetőleg jobb és gyorsabb lesz az Ügyfélkapu+ – mondta el a Nool.hu-nak Tóth Attila, salgótarjáni lakos. – A Digitális Állampolgárság Programot idáig nem használtam, meg voltam anélkül is, de ha tényleg az a terv, hogy mindent digitalizáljuk, akkor rá leszünk kényszerítve ennek a mobiltelefonos applikációnak az alkalmazására.