Hulladék

2023.03.30. 06:50

Környezettudatos életmódot folytatnak a nógrádi idősek, a fiatalok kevésbé

Az egyik népszerű drogéria áruházlánc nemrégiben indított egy kutatást, amely során kiderült, hogy a nógrádi időseknek fontos a hulladék minimalizálása, ezért még szatyrot is visznek magukkal a kozmetikai termékek beszerzésére.

Gubányi Patrik

A bevásárláskor kapott műanyagtáskák nagyon lassan bomlanak le, hatalmas környezetterhelést jelentenek

Forrás: Nool.hu

Fotó: Pixabay

Egy marketingkutató és tanácsadó cég által készített 500 fős, reprezentatív kutatás adatai alapján a fenntarthatósági szempontokat általában nem veszik figyelembe a nógrádiak a higiéniai és kozmetikai termékek beszerzésekor – írták a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben. 

Árérzékeny és kissé szkeptikusak a nógrádiak

A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék csökkentése az elsődleges szempont termékválasztáskor. Rámutattak, hogy a válaszadók negyede nem tudja eldönteni egy adott tisztító- vagy mosószerről, illetve a kozmetikumokról, hogy környezetbarát-e. Átlagosan csak 20 százalékuk választ következetesen fenntartható termékeket. A jövőben viszont 80 százaléknál is többen vennének „zöld" készítményeket. 

A nők keresik leginkább az állatkísérlet-mentes cikkeket

A nők 52 százalékánál előnyt élveznek az állatkísérlet-mentes termékek, viszont a férfiak 33 százalékánál számít ez. A 18-25 év közöttiek 46 százaléka szintén ezeket választja, a 33 százalékuk ráadásul vegán termékeket vásárol inkább, míg az 50 felettieknek csupán 40 százaléka számára lényeges.

Viszik a szatyrot a bevásárláshoz

Jó hír, hogy a többség már visz magával szatyrot a vásárláshoz, a válaszadók 71 százaléka mindig, 23 százalékuk pedig időnként gondoskodik róla. Ebben a kérdésben minél idősebb valaki, annál tudatosabb: a 18-29 közöttiek 56, a 30-39 évesek 64, a 40-49 évesek 76, az 50-65 éveseknek pedig 83 százaléka a saját szatyrába pakol a drogériákban. A csomagolásmentes vásárlás szintén a legidősebb korosztály számára a legfontosabb: a megkérdezettek 29 százaléka igyekszik így vásárolni, a legfiatalabbak 21 százalékával szemben. Ugyanígy ők kerülik a nem újrahasznosítható, illetve műanyag csomagolást: 34 százaléka az 50 felettieknek minden vásárlás alkalmával figyelembe veszi e szempontot is.

Az idősebbek környezettudatosabbak

Kiemelkedő a különbség a két szélső korosztály között a felesleges vásárlások tekintetében: a 18-29-es korosztály 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem vásárol fölöslegesen, csak azt veszi meg, amire szüksége van. Az 50 felettieknek a 84 százaléka figyel arra, hogy csak olyat vegyen, amit felhasznál vagy elfogyaszt.

Általában nem tudjuk, hogy mire kell figyelni 

Az ár mellett a tájékozatlanság és a szkeptikusság is visszatartja a vásárlókat az ökotermékek vásárlásától. A megkérdezettek 21 százaléka nem tudja eldönteni, hogy egy termék környezetbarát-e, és ugyanennyien gondolják úgy, hogy nem biztos, hogy környezetkímélő egy termék, csak mert rá van írva.
A legtöbben zöldebb fogyasztóként látják jövőbeli magukat: minden drogériai termék esetében 80 százalék volt azok aránya, akik el tudják képzelni, hogy egyszer majd „zöld" termékeket használnak.

Az ár a legfontosabb

Egyvalamiben azonban a fiatalok is hasonlóan vélekednek idősebb társaikkal: az ár kiemelten fontos egy-egy ilyen árucikk kiválasztásakor – a válaszadók 81 százaléka vélekedik így kortól, iskolázottságtól, településformától és anyagi helyzettől függetlenül. Hasonlóan egységes képet mutat a kiszerelés nagyságára vonatkozó kérdés: a válaszadók 69 százaléka előnyben részesíti a nagyobb kiszerelésű termékeket – látható a felmérésben.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában