Drágulás

2022.06.29. 19:49

Drágább lesz a parkolás Salgótarjánban, mint a Hősök terén

Július elsejétől jelentősen megemelik a díjakat a nógrádi megyeszékhelyen, így a fővárosban – a szűken vett budapesti belvárost leszámítva – már olcsóbban parkolhatunk péntektől, mint Salgótarjánban. Szétnéztünk, hogy máshol mennyit kell fizetni a parkolásért.

Nool

Elszállnak a megyeszékhelyen a parkolódíjak

Fotó: Hegedűs Márk

Vidéken is sokak számára ismertek a fővárosi parkolási problémák, illetve a Karácsony-féle városvezetés autósok elleni lépései, azonban tény: péntektől Budapest legtöbb parkolási övezetében olcsóbban parkolhatunk, mint Salgótarjánban. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. interaktív térképén jól látszanak a különböző színekkel jelölt, eltérő díjkategóriába tartozó zónák, s ezekre kattintva kiderül, hogy jelenleg lényegében csak a belső kerületekben drágább a parkolás, mint a nógrádi megyeszékhelyen péntektől. A Hősök terén és környékén például 350 forint az óránként fizetendő összeg. A Keleti Pályaudvar közvetlen közelében 265 forint a díj, miként a Puskás Ferenc Stadion és a Papp László Sportaréna környékén is. Néhány hónapig még egész biztosan így lesz, a fővárosi közgyűlés mai döntése nyomán azonban szeptember 5-étől a budapesti parkolás is átalakul

Az egri belvárosban olcsóbb letenni az autót 

A hevesi megyeszékhely parkolóit üzemeltető Egri Vagyonkezelő és Távfűtő Zrt. (EVAT) weboldaláról kiderül, hogy a turisták körében igen népszerű Szépasszony-völgyben mindössze 200 forint a parkolási díj óránként, de a zónákra osztott belváros legdrágább részén, a vártól alig száz méterre is csupán 360 forint a parkolási díj. Belvárosi parkolási alternatívaként ott van még az egri pláza, az Agria Park alagsora is, ahol 520 személygépkocsi fér el. Itt az első egy óra parkolás ingyenes, minden további megkezdett óra 300 forintba kerül. 

A Tisza-parton is kevesebbet kell fizetni 

Szolnok fizetős parkolási területeit öt zónára osztották. A rendszert üzemeltető NHSZ Szolnok Közszolgáltató Nonprofit Kft. weboldalán részletezett díjakból kiderül, hogy a legolcsóbb övezetben 200 forint, a legdrágább övezetben, a vásárcsarnok sorompós parkolójában viszont 680 az óránkénti díj, igaz, a kedvezményes időszakban itt is csak a jelzett összeg fele fizetendő. A Tisza-parton – már ahol nem ingyenes – 380 forintba kerül a parkolás. 

Miskolc frekventál részein hasonlóak a díjak 

A miskolci fizetős területeken zöld, sárga és kék színnel jelzett zónákban parkolhatnak az autósok. Ezekben az óránként 400, 220 és 150 forintot kell fizetni. A Miskolci Városgazda weboldalán azt írják, hogy a parkolási zónákat a belvároshoz mért távolságuk határozza meg. Ezektől eltérő fizetési területek az úgynevezett kiemelt idegenforgalmi övezetek (például Miskolctapolca, Lillafüred, a diósgyőri vár környéke), valamint kiemelt tömegközlekedési csomópontként a Tiszai Pályaudvar, kereskedelmi csomópontként pedig Búza tér és környéke. 

Balatonfüred és Tihany is jóval kedvezőbb 

A szélesebb kitekintés érdekében a már említett Nemzeti Mobilfizetési Zrt. interaktív adatbázisában megkerestük, hogy a nyári hónapokban különösen kedvelt, turisták tízezreit vonzó Balatonfüreden mennyit kell fizetni a parkolásért. A térképről megtudtuk, hogy a népszerű Tagore sétány környékén 300 forintot kell fizetni, nem messze onnan, az északi part egyik legjobb fürdőhelyén, a Kisfaludy Strandnál pedig 100 forint(!) a parkolási díj óránként. A területek szűkössége miatt – Salgótarjánhoz hasonlóan – Tihany sem bővelkedik parkolóhelyekben, turisták azonban jelentős számban keresik fel a főszezonban. Nekik a település nagy részén 250 forintos óránkénti díjjal kell számolniuk a parkolásért, igaz, van néhány kiemelt terület, ahol ez az összeg 400, illetve 500 forint. 

Korábban nem jött össze az emelés Salgótarjánban 

Fekete Zsolt salgótarjáni polgármester egyébként már korábban, 2020 telén is javaslatot tett a díjak jelentős emelésére. Felvetései nyomán már akkor, a pandémia miatt kihirdetett veszélyhelyzet idején is írtunk arról, hogy a lakosság és a turizmus kárára új és megemelt adókkal élénkítené a gazdaságot a baloldali városvezetés. A javaslatok között – az idegenforgalmi adó megemelése mellett – szerepelt a parkolási díj jelentős növelése is. Fekete Zsolt tervei aztán mégsem valósultak meg, a kormány ugyanis a világjárvány miatt kialakult helyzetre tekintettel megtiltotta az önkormányzatoknak az új adók bevezetését, illetve a meglévő helyi adók és díjak emelését

A mostani döntés nem oldja meg a parkolási gondokat 

A salgótarjáni közgyűlés keddi döntése kapcsán a helyi Fidesz-frakció nevében Fenyvesi Gábor önkormányzati képviselő úgy fogalmazott: a korábbi, kiterjesztett övezetekkel működő parkolási rendszer „a politika áldozatává vált”. A baloldali városvezetés ugyanis a 2014 őszi hatalomra kerülésüket követő első döntéssel megszüntette a fizetőparkolást a tágabb városközpontban.  

– Innentől senki nem fogja felvállalni az övezetek bővítését, de valamit kezdeni kell a helyzettel, mert az óradíj 400 forintra emelése a lakosság dühítésére elég, de az autók forgási sebességének emelésére nem – hangsúlyozta Fenyvesi Gábor. 

(Cikkünk a szövegben jelzett parkolási szolgáltatók weboldalain ma, azaz 2022. június 29-én olvasható információk és díjak alapján készült.)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a nool.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában