2021.12.29. 15:15
Újra vasúton vitték a követ Nógrádkövesdről
Egyelőre próbajelleggel, de újra vasúton szállították el a követ a dél-nógrádi település bányaüzeméből. A rakomány célállomása első alkalommal Szolnok volt.
Indulásra készen áll a Kárpát nevű mozdony vontatta szerelvény. Csaknem húsz év után vitték vasúton a követ
Forrás: Beküldött
Fotó: TAMAS_GALBACS
Még tavasszal számoltunk be a Nool-on arról, hogy Nógrádkövesden és környékén egyre türelmetlenebbül viseli a lakosság, illetve az érintett falvak önkormányzata is, hogy folyamatosan közlekednek útjaikon a nagy rakományú tehergépkocsik, amelyek a Szanda-hegyen működő kőbányából szállítják az alapanyagot a megrendelőkhöz. Ez érvényes az Aszód felé vezető, illetve a Szécsénkén át Romhány irányába vezető útszakaszra is. Az emberek kiváltképp azt szeretnék, ha a szállítmányozást átterelnék vasútra, megszüntetve ezzel a fokozott zaj- és porártalmakat. A MÁV Zrt. erre teljesen nyitott, a tengelyterhelés is alkalmas erre a feladatra, a Colas Északkő Kft. vezetése sem zárkózott el a lehetőségtől, hiszen a nógrádkövesdi vasútállomáson minden technikai feltétel adott az átrakodáshoz. A lényeg azonban a megrendelőkön múlik: ők főként a főváros agglomerációjában működnek, nekik anyagilag nem éri meg, ha síneken jut el hozzájuk a kő.
A napokban azonban arról értesültünk, hogy bő húsz év elteltével újra vasúton megy egy szállítmány. A szerelvény annak rendje és módja szerint begördült Nógrádkövesdre, majd a vagonokba megkezdődött az alapanyag berakodása. Három-négy kamion fordult meg folyamatosan a bányaüzem és az állomás között, mintegy másfél nap alatt végeztek a munkálatokkal, és a vonat megindulhatott célja felé.
Csík Zoltán, a Colas Északkő Kft. nógrádkövesdi bányaüzemének vezetője érdeklődésünkre elmondta, egyelőre próbajelleggel döntöttek a vasúti szállítás mellett. A Szolnok melletti másik üzemükbe viszik el így a mintegy ezertonnányi követ, a nagy tétel és a jelentősebb távolság miatt ez ebben a formában gazdaságosabb. A következő esztendőre már akadnak hasonló méretű megrendeléseik, azaz többször fordulhat elő a jövőben, hogy megjelennek a dél-nógrádi vonalon a hosszú teherszerelvények.