egészségmegőrzés

2021.10.06. 13:50

Így készítsük fel szervezetünket az őszre a megyei szakemberek szerint

Vitaminok szedését, rendszeres testmozgást, lelki harmóniát, egészséges, változatos étrendet javasolnak a szakemberek ősszel a betegségek elkerülésére.

Nagy Orsolya

Fontos, hogy szervezetünket felkészítsük az őszi és téli időszakra. Ilyenkor ugyanis jóval több a náthás megbetegedés, az influenza, ráadásul még a koronavírus is jelen van.

Kovács Hetti salgótarjáni egészségmentor portálunknak elmondta, hogy az alapvitaminokat dózisát már ősz elején érdemes megemelni, így például a C- és a D-vitamint, valamint a magnéziumot. Mivel ezek gyorsan kiürülnek a szervezetből, így fontos a rendszeres pótlásuk, hogy az immunrendszer megfelelően működhessen.

– Fontos megjegyezni, hogy a vitaminok és egyéb ásványi anyagok kiválasztásánál kiemelten kell figyelni a minőségre és arra, hogy a termékek összetétele ne tartalmazzon szintetikus anyagot – közölte Kovács Hetti.

Segíti az egészség megőrzését a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása

Hozzátette: a vitaminszedés ugyanakkor nem jelenti azt, hogy sosem lesz valaki beteg, de így a szervezet könnyebben átvészeli a betegséget, gyengébb tünetek jelentkezhetnek nála például egy nátha során.

Az egészségmentor arra is kitért, hogy a gyermekeknek is fontos a megfelelő vitaminbevitel. Napjainkban pedig már nagyon sokféle termék közül válogathatnak, amelyek többsége még ízesített is.

A sok zöldség és gyümölcs fogyasztása is segíthet a szervezet erősítésében. Az ősz is számos szezonális és egészséges finomságokat tartogat, így például almát, körtét, szőlőt, más gyümölcsöket, mellettük sütőtököt és savanyú káposztát is.

Séta nordic walking botokkal. Idősebb korban is fontos a rendszeres testmozgás, már egyórás gyaloglás is csodát tesz | Fotó: Illusztráció / MW

– Amennyiben a bélflóránk jól működik, akkor kevésbé érnek el a betegségek minket, hiszen az élet a bélben lakozik. Mindig itt kell elkezdeni a támogatást, hogy egészségesek maradjunk – emelte ki Hetti, aki szerint a megfelelő táplálkozás és vitaminbevitel mellett különösen fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás, a rendszeres testmozgás, de a lelki harmónia megtalálása is.

Alapi István pásztói személyi edző a sport fontosságát hangsúlyozta.

– Mindegy, hogy milyen mozgást választ valaki, a lényeg, hogy élvezze azt, és ne kényszerből végezze. Az időseknek például már egy óra séta is jó lehet a friss levegőn, de az edzőteremben lévő csoportos vagy súlyzós edzés is kiváló választás – árulta el Alapi István, aki kifejtette azt is, hogy mennyire fontos a vitaminok szedése ősszel, főleg a D- és a C-vitamin, valamint az egészséges, rostban gazdag és változatos étrend is.

A személyi edző továbbá úgy fogalmazott, hogy az elmúlt időszakban, főként a járványügyi korlátozások következtében, a legtöbb ember sajnos inkább otthon marad és nehezebben mozdul ki sportolni. A fiatalabb korosztály ugyanakkor örömmel végez valamilyen testmozgást.

Mint mondta, a rendszeres sport nemcsak erősíti az immunrendszert, de javít az emberek közérzetén, és jóval több energiájuk is lesz azoknak, akik többet mozognak.

Ezek is érdekelhetik